Ticnet har bytt namn till Ticketmaster

Ticnet, Nordens största marknadsplats för evenemang byter idag namn till Ticketmaster Sverige – detta i linje med den internationella koncern som företaget tillhör. Biljettföretaget kommer även ändra sin domänadress från Ticnet.se till Ticketmaster.se.

Johan Birath förblir företages VD och det lokala teamet med experter kvarstår som idag, som även är stora fans själva och väldigt passionerade av att arbeta med live evenemang.

Med 11 miljoner förmedlade biljetter per år, 25 000 evenemang och 15 miljoner unika besök är Ticketmaster Sveriges och Nordens största marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik & nöje. Vi är idag ca 60 stycken anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Tranås och Malmö.

“Under de senaste 18 åren har Ticnet levererat det bästa biljettsystemet i Sverige – en användarvänlig, pålitlig och säker plats för fans att köpa biljetter – något som Ticketmaster Sverige kommer fortsätta att leverera i framtiden” säger Johan Birath, VD Ticketmaster Sverige.

Sedan 2004 är Ticnet ett helägt dotterbolag till Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment. Ticketmaster finns idag på 21 marknader världen över och är världens femte största e-handelsajt.

Namnbytet innebär att kunderna får möjlighet att i en större skala utnyttja Ticketmasters globala nätverk, produkter och tjänster vid marknadsföring av evenemang samt tillgång till ett biljettsystem i världsklass. Fansen kommer nu lättare kunna hitta evenemang världen över.

Johan Lundgren, Marknadschef på Ticketmaster Sverige säger; “Vår relation med våra kunder och konsumenter är av största vikt för oss. Vi har byggt upp ett förtroende om att vara pålitliga, säkra och professionella inom biljettindustrin där det numera finns en hel del oseriösa företag. Namnbytet kommer att signalera en ny era för vårt varumärke.”