Maxi ICA Stormarknad Gävle är Årets Tidskriftsbutik 2017

Igår kväll utsågs Maxi ICA Stormarknad i Gävle till Årets Tidskriftsbutik på Dagligvarugalan 2017. Tidsams VD Daniel Andersson delade ut priset på galan:

- Maxi ICA Stormarknad i Gävle är en mycket värdig vinnare av priset Årets Tidskriftsbutik. Det är andra året i rad de är i final och har därmed visat att deras framgång inte är en tillfällighet. Med hårt arbete och stort engagemang har de lyckats öka sin försäljning från redan höga nivåer. Tidningsavdelningen har bästa platsen i butik vilket återigen visar att placeringen av tidningsavdelningen är oerhört viktigt för att optimalt kunna driva försäljning av tidningar.

Motiveringen till vinsten från juryn lyder:

En avdelning som fortsatt att utvecklas. Genom att lyssna på kunderna och placera tidskrifterna på bästa plats har butiken ökat tidskriftsförsäljningen kraftigt från en redan hög nivå. Säljande exponeringar på gavlar och nya sektioner i den nya förbutiken ger extra skjuts åt en avdelning som också utmärker sig med innovativa inspirationsskyltar. Personalens otroliga engagemang och passion har gjort Maxi ICA Stormarknad Gävle till Årets Tidskriftsbutik 2017”

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör som ser till att konsumenterna får tillgång till såväl svenska som internationella tidskrifter i butik med ett sortiment som har en bredd, är aktuellt och attraktivt. Omsättningen i konsumentledet är ca 1,5 miljarder kronor och vi distribuerar 2 400 titlar som säljs via ca 7 000 återförsäljare runt om i landet.

Bland de titlar vi distribuerar märks många starka och kända varumärken som t ex Elle, Lantliv, Damernas Värld, Hänt Extra, Bamse, Illustrerad Vetenskap, Bilsport, Allt om mat, Filter och Vego, för att nämna några. Alla varumärken finns på www.tidsam.se och www.interpress.se

Våra ägare är Egmont Publishing, Aller media, Förlags AB Albinsson & Sjöberg och Bonnier Magazine & Brands. Det arbetar ca 180 personer på Tidsam, varav ca 115 på distribunalen i Värnamo där all packning och distribution av tidningar sker. Vårt huvudkontoret ligger i Stockholm. Vi är miljöcertifierat enligt ISO 14001.