Tiger of Sweden lanserar internationell e-handel

Som ett led i Tiger of Swedens internationella expansion, lanserar det svenska modevarumärket nu en helt ny webshop. Bland nyheterna finns en uppdaterad, skarp design, fler språk och exklusiva produkter för onlinehandeln.

- Vi växer på alla fronter och vill ge våra kunder en genomgående Tiger-upplevelse i alla kanaler, såväl i våra butiker som online. Vi vill att den som handlar hos oss ska känna igen Tiger-känslan, både live och digitalt. En utökad webshop är ett ytterligare steg i den riktningen, kommenterar David Thunmarker, VD för Tiger of Sweden.

E-handelns nya design följer Tiger of Swedens ledord - ”A Different Cut” - minimalistisk och modern design med en skarp skandinavisk känsla. Med sin responsiva design har sajten samma look i alla kanaler, oavsett om besökaren använder sin dator, mobil eller surfplatta.

Andra funktioner inkluderar fler språk än tidigare, däribland tyska och franska. Varor kommer levereras till 14 europeiska länder. Med de egna Tiger-butikerna som extra lager för e-handeln garanteras kunden det bredaste sortimentet av Tiger of Sweden produkter.

I samband med den nya webhandeln släpps en ny version av herrskon, ”Yngve”, helt exklusiv för webben.

• Design

• webshop
  • e-handel
  • tiger of sweden
  • mode
  • fashion

Tiger of Sweden har sedan 1993 gått från knappt 15 mkr till 1087 mkr i omsättning bokslutsåret 2013–2014. Tiger of Sweden säljs och marknadsförs i 18 länder och ingår sedan 2003 i koncernen IC Companys.

Mandarva Stenborg

Presskontakt +46 70-621 57 46