Tankesmedjan Timbro söker ny VD

Karin Svanborg-Sjövall, VD för Timbro och Stiftelsen Fritt Näringsliv, väljer efter fem år på posten och åtta år i verksamheten att gå vidare. Rekryteringen av en efterträdare har påbörjats och en ny VD presenteras under våren.

– Det var ett svårt beslut att lämna mitt drömjobb. Timbro är en fantastisk arbetsplats med ett uppdrag som är viktigare än på decennier. Men jag fick ett erbjudande som det var omöjligt att tacka nej till och kan bara gratulera den som får arbeta med mina begåvade kollegor, för ett friare, rikare och roligare Sverige, säger Karin Svanborg-Sjövall.

– Karin har gjort strålande insatser under en ovanligt turbulent tid. Jag vill å styrelsens vägnar uttrycka vår tacksamhet för den professionalitet, det stora engagemang och den målmedvetenhet hon visat för verksamhetens utveckling, säger Urban Bäckström, ordförande för Stiftelsen Fritt Näringsliv.

Karin Svanborg-Sjövalls nya uppdrag kommuniceras inom ett par veckor. Rekryteringen av hennes efterträdare hanteras av Novare Executive Search. Tjänstebeskrivning finns tillgänglig på Novares hemsida www.novare.se/timbro där även intresseanmälan kan göras.

För mer information om tjänsten kontakta:

Per-Allan Karlsson, senior consultant och partner på Novare
per-allan.karlsson@novare.se
tel: 070-5421931

För övriga frågor:
Philip Lerulf, kommunikationschef Timbro
philip.lerulf@timbro.se
tel: 073-4482375

• urban bäckström
  • karin svanborg-sjövall
  • stiftelsen fritt näringsliv

Timbro följer GDPR vilket betyder att vi respekterar din integritet och din rätt att ha kontroll över dina personuppgifter. Läs mer i vår integritetspolicy.