Time to Tell är en av Göteborgs jubileumssatsningar när staden fyller 400 år!

- Det är oerhört glädjande att få vara en del i Göteborgs 400-årsjubileum. Vi kommer att bidra med röster och berättelser från människorna som tillsammans bildar staden Göteborg och vi hoppas på flera roliga samarbeten med de övriga jubileumsaktörerna, säger Ulrika Nordenstam, vd och grundare till Time to Tell.

Time to Tell är en app där ljudspår och bilder tillsammans bildar personliga ljudalbum – som fotoalbum med röster till. Ljudalbumen finns online och kan delas med andra.

I samband med firandet av Göteborg uppmärksammar vi flera spännande göteborgare och göteborgsföretag. Alla som vill lyssna till deras färgstarka historier om livet i staden får möjlighet att göra det via Time to Tell-appen. Ljudalbum som "Uppfinnarna i Göteborg", "Göteborgsprofiler" och "Unga entreprenörer" står bland annat på programmet.

Göteborg 400 år
I år fyller Göteborg 400 år och den officiella födelsedagen kommer att firas den 4 juni. Under hela 2021 kommer olika jubileumsaktörer att genomföra aktiviteter för att hylla staden men på grund av Corona kommer det stora jubileumsprogrammet, då göteborgare och besökare från hela världen kommer att fira tillsammans, att äga rum först 2023.

Men häng med på allt kul som händer i Göteborg redan i år:

Och håll utkik efter Time to Tell’s aktiviteter här: