23 föreläsningar på fyra dagar

23 föreläsningar på fyra dagar

Engagerade medarbetare i kommun- och landstingsägda vårdbolaget TioHundra ger i en rad föreläsningar alla intresserade en unik möjlighet att få veta mer om TioHundras breda verksamhet för barn, unga och personer med psykiska problem eller funktionsnedsättningar.

– Vi funderade på hur vi bäst skulle kunna berätta om våra många olika verksamheter och vad vi gör. Vi kom fram till att prova något helt nytt: vi bjuder in till en serie föreläsningar, som våra kunniga medarbetare själva håller i, säger Ann-Catrine Englund, verksamhetschef för barn, ungdom, familj psykiatri och habilitering i TioHundra AB.

Kostnadsfritt

Den 21-24 september är det dags. De 23 föreläsningarna är öppna för såväl medarbetare som allmänheten. Alla är kostnadsfria, och i pauserna bjuds det på kaffe.

Veckan inleds vid lunchtid på måndagen. På torsdag kväll avslutas serien med ett dialogmöte där cheferna inom verksamhetsområdet deltar.

Vitt skilda ämnen

Däremellan finns möjlighet att få veta mer om allt från ADHD hos barn till familjeviktskola, beroendefrågor, kognitiva hjälpmedel och posttraumatiskt stressyndrom. Vitt skilda ämnen, vilket är naturligt eftersom det i verksamhetsområdet finns allt från barnavårdscentral till psykiatriska mottagningar, habiliteringscenter och mödravård.

”Både kropp och själ ska må bra”

– Vi täcker ett brett område och har samlat många olika typer av verksamheter under samma tak. Det rimmar väl med själva grundidén med hela TioHundra, att erbjuda helheten och se till att vård- och omsorgskedjor hålls ihop hela vägen och för hela familjen. Gemensam nämnare för allt vi gör är att både kropp och själ ska må bra, säger Ann-Catrine Englund, som själv inleder föreläsningsveckan tillsammans med TioHundra AB:s VD Peter Graf.

Måndag, tisdag och onsdag hålls föreläsningarna i Folkets hus i Norrtälje. Veckan avslutas i Familjens hus på torsdagen.

Hela programmet