Norrtälje sjukhus åter i normalläge

Norrtälje sjukhus åter i normalläge

Ett förbättrat vårdplatsläge gör att Norrtälje sjukhus återgår till normalläge måndagen den 27 december.

Sjukhuset övergick till stabsläge tisdagen den 14 december på grund av hög beläggning och många sjuka medarbetare.

– Personalläget är fortsatt mycket ansträngt. Många av de medarbetare som varit i tjänst under julhelgen har behövt jobba extrapass. Tack vare personalens fantastiska insatser har vi klarat helgen på ett bra sätt. Samtidigt ser vi nu att platsläget på sjukhuset förbättrats något, vilket är glädjande, säger Tiohundras VD Peter Graf.

Från och med måndagen den 27 december återgår Norrtälje sjukhus därför till normalläge.

– Jag vill betona att läget alltjämt är tufft i hela regionen, inte minst på grund av covid-19. Vi vet att smittspridningen ökar också här i Norrtälje, samtidigt som många är sjuka i influensa. Vi följer utvecklingen noga och är beredda att med kort varsel ställa om på nytt om det skulle bli nödvändigt, säger Peter Graf.

Ett unikt vårdbolag

Tiohundra AB ägs av kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje, ett samarbete mellan Region Stockholm och Norrtälje kommun. Vår vision är Hälsa, vård och omsorg där du är.