Tiohundra i stabsläge med anledning av telefonistörningar

Tiohundra i stabsläge med anledning av telefonistörningar

I samband med ett sedan tidigare planerat arbete i Tiohundras telefonväxel på kvällen onsdagen den 29 mars inträffade ett större fel, som innebär att det inte går att nå mottagningar och verksamheter på telefon.

Med anledning av det omfattande telefelet är Tiohundra i stabsläge sedan kl 06.30 på torsdagsmorgonen. Akutverksamheten på Norrtälje sjukhus är igång, och såväl akuta som planerade operationer kan bedrivas.

Felet innebär att det just nu inte är möjligt att nå några av Tiohundras verksamheter på telefon. Kunder och patienter hänvisas istället till att i första hand använda e-tjänsterna på 1177.se. Sjukvårdsrådgivning ges via 1177 och i akuta fall ska alltid 112 kontaktas.

Arbete pågår med felsökning och reparation. I nuläget finns ingen prognos för när felet kan vara åtgärdat.

Ett unikt vårdbolag

Tiohundra AB ägs av kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje, ett samarbete mellan Region Stockholm och Norrtälje kommun. Vår vision är Hälsa, vård och omsorg där du är.