Tiohundra söker semestervikarier till vård och omsorg

Tiohundra söker semestervikarier till vård och omsorg

90 procent av medarbetarna i Tiohundra tycker att det arbete de utför är meningsfullt. Det visar resultatet av den senaste medarbetarenkäten. Nu söker vi semestervikarier till våra vård- och omsorgsverksamheter.

Pandemin har förändrat vardagen för många av Tiohundras medarbetare. Flera verksamheter har påverkats mycket och arbetsbelastningen har varit hög under lång tid. Detta till trots visar resultatet av den årliga medarbetarenkäten på fortsatt höga värden inom flertalet frågeområden.

Viktigt arbete varje dag

90 procent av de svarande håller med om påståendet att ”mitt arbete känns meningsfullt”. Andra påståenden med höga värden är ”jag är insatt i min arbetsplats mål” och ”jag vet vad som förväntas av mig i mitt arbete”. Samma sak gäller ”jag påtalar när jag tror att något är fel” och ”jag vågar prata om mina misstag”. Svarsfrekvensen var 82 procent.

– Vi ser fantastiskt fina resultat, trots den tuffa tid både sjukvården och omsorgen gått igenom. Våra medarbetare utför ett viktigt arbete varje dag, med stort engagemang och målmedvetenhet. Det är glädjande att de upplever sitt arbete som meningsfullt och också vittnar om att de får uppskattning från sin chef, säger Tiohundras personaldirektör Louise Westin.

Sommarrekryteringen igång

Nu söker vi semestervikarier som också vill ha ett meningsfullt arbete. Lediga tjänster finns inom en rad verksamhetsområden och i många olika yrkeskategorier, till exempel sjuksköterskor och undersköterskor till sjukhus, primärvård och omsorg, skötare inom socialpsykiatrin, personliga assistenter och medicinska sekreterare.

– Många av våra medarbetare ser fram emot några veckors välbehövlig ledighet i sommar. Som semestervikarie får man en väldigt viktig roll. I många fall finns det också möjlighet till fortsatt anställning eller inhopp efter sommaren, säger Louise Westin.

Här hittar du alla våra semestervikariat

Ett unikt vårdbolag

Tiohundra AB ägs av kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje, ett samarbete mellan Region Stockholm och Norrtälje kommun. Vår vision är Hälsa, vård och omsorg där du är.