Titania bygger om lokal till tre lägenheter på Gärdet

Titania bygger om lokal till tre lägenheter på Gärdet

På Strindbergsgatan 53 i bra läge på Gärdet på Östermalm har Titania köpt en butikslokal som under mars till juni 2014 skall byggas om till tre toppmoderna och exklusiva lägenheter som sedan skall avyttras som bostadsrättslägenheter.

Butikslokalen har en råyta på ca 250 kvadratmeter och finns i bottenvåningen i Brf Röda Rosen 8:s fastighet i mycket centralt läge precis vid Karlaplan. Lokalen skall under år 2014 omvandlas till tre bostadsrättslägenheter som sedan skall upplåtas till köparna som därmed blir medlemmar i bostadsrättsföreningen. Titania räknar med att de tre lägenheterna kommer få en totalyta av cirka 240 kvadratmeter.

Brf Röda Rosen 8 bildades 1980 och köpte fastigheten 1981. Fastigheten som färdigställdes år 1934 består av 18 lägenheter och tre lokaler, varav en nu byggs om till ytterligare tre lägenheter. Totalt är fastigheten på 2063 kvadratmeter.

Fastigheten är i gott skick tack vare omfattande renoverings- och underhållsåtgärder de senaste åren. Bland annat har man bytt ut undercentralen, installerat säkerhetsdörrar till lägenheterna, renoverat tvättstugan, dränerat grunden, gjort balkong- och fasadrenovering och mycket mer.

Föreningens ekonomi är mycket välskött och tack vare det har man låga avgifter, vilket gynnar dem som bor i fastigheten.

Läs föreningens årsredovisning här!

Läs mer på Titanias hemsida