Titania totalrenoverar fastighet för WallFast AB

Titania totalrenoverar fastighet för WallFast AB

Byggnaden på Ölandsgatan 53 / Östgötagatan 62 består av två trapphus. Totalt omfattas 56 lägenheter av stambytet i huset som byggdes 1949 och idag är i behov av stamrenovering och modernisering. Huset inrymmer bostadslägenheter upplåtna med hyresrätt.

Antal trapphus: 2st

Total BOA: ca 3 073m²

Total LOA: ca 299 m²

Total BTA: ca 4 630m²

Antal våningar: Källarvåning, bottenvåning, plan 1-4 (Normalplan), plan 5 (som plan 4 men tre lägenheter har idag etage på vinden)

Kulturhistorisk klassificering, fastigheten är gulmärkt.

Arbetena som Titania kontrakterats för består i huvudsak av invändig ytskiktsrenovering av de 56 lägenheterna samt gemensamma utrymmen i fastigheten Monumentet 26. Merparten av befintliga installationer byts ut och ersätts av nya. Kök och vissa badrum helrenoveras och två nya vindslägenheter byggs. Nya förråd byggs i källare, ny inredning i tvättstuga och ny entré till lokalen och fastigheten skall utföras av Titania. Befintligt tak skall renoveras eller så skall taket bytas till plåttak.

Ventilationsarbeten skall utföras och fönster skall renoveras. Fasaden och balkonger skall renoveras och hissarna skall morderniseras.

Wallfast är ett privatägt fastighetsbolag där även rederiet Wallenius ingår. För mer information om Walleniusrederierna, klicka här!

För att läsa mer om Titanias projekt, klicka här!