Försäljningen av bostäder i Titanias nyproduktion Arninge-Ullna startar 18 maj 2014!

Den 18 maj 2014 startar Svensk Fastighetsförmedling i Täby försäljningen av de 107 moderna och arkitektritade bostäder som Titania med start hösten 2014 skall uppföra i det natursköna Arninge-Ullna i Täby kommun! Det blir ett blandat boende med lägenheter, radhus och villor som går under benämningarna Townhouse, Parkhusen & Skogsvåningarna

Bostäder: Townhouse, Parkhusen & Skogsvåningarna
Rum: 2-7 rok
Storlek: 55-160 m²
Pris: från 1 495 000 kr
Upplåtelseform: Bostadsrätter
Inflyttning: 2015/2016
Försäljningsstart: 18 maj 2014

Klicka här för att komma till mäklarens hemsida med mer information om försäljningen av bostäderna i Arninge-Ullna!

Se nedan informationen från mäklaren Svensk Fastighetsförmedling i Täby om hur försäljningsprocessen av bostäderna går till.

"Hej!

Äntligen har vi glädjen att få välkomna er till den efterlängtade säljstarten av TITANIA:s bostäder i Skogskvarteren, Ullna Strand. Söndagen den 18 maj har vi säljstart/visning i vår utställning hos Svensk Fastighetsförmedling i Täby (Kemistvägen 10 A). Vi öppnar redan kl 09:00 och har öppet fram till kl 12:00. Då har ni möjlighet att boka er nya bostad. På plats finns även representanter från TITANIA för att besvara era frågor.

Vi kommer att tillämpa principen ”först-till-kvarn” så kom i tid!

För er som eventuellt inte har möjlighet att närvara så kommer vi från och med den 18 maj kunna erbjuda personliga visningar i utställningen på vårt kontor.

Bokningsförfarandet kommer att gå till enligt följande:

BOKNINGSAVTAL

När du bestämt dig för en viss bostad tecknar du ett bokningsavtal och betalar en bokningsavgift på 20 000 kr (insättes på anvisat konto inom 10 dagar). Efter det är bostaden bokad för dig. Bokningsavgiften återbetalas när du senare tecknar förhandsavtal. Om du väljer att inte gå vidare och teckna förhands/upplåtelseavtal återbetalas bokningsavgiften med avdrag för en administrationsavgift om 7 000 kr. Titania kan då sälja bostaden till en annan köpare. Bokningsavtalet används så länge som arbetet med kostnadskalkylen pågår. Därefter tecknas ett förhandsavtal.

FÖRHANDSAVTAL

En tid efter bokningsavtal tecknats skriver vi ett förhandsavtal. Förhandsavtal tecknas när föreningen har upprättat en kostnadskalkyl och fått tillstånd att ta emot förskott. I samband med att du tecknar förhandsavtal betalar du in ett förskott om 50 000 kr till bostadsrättsföreningen, med avdrag för de

20 000 kr som du tidigare betalat i bokningsavgift. I samband med att förhandsavtal tecknas görs en kreditprövning på dig. Den skickas med din ansökan om medlemskap i bostadsrättsföreningen.

UPPLÅTELSEAVTAL

Upplåtelseavtal tecknas så snart bostadsrättsföreningens ekonomiska plan registrerats hos Bolagsverket och föreningen fått tillstånd att upplåta bostadsrätt. Detta sker normalt cirka 3–6 månader innan du ska flytta in. Då ska du betala handpenning 10% av den totala insatsen med avdrag för de 50 000 kr som du redan betalat.

För mer information, kontakta mäklarna enligt nedan:

Kristoffer Lidbrandt, telefon: 08-638 23 90, mobil: 070-441 87 33, kristoffer.lidbrandt@svenskfast.se

Joakim Öberg, mobil: 0708-26 25 47, joakim.oberg@svenskfast.se

Titania utför totalentreprenader i Stockholms län på stambyten, badrumsrenoveringar, totalrenoveringar, relining m m i för fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, konsultföretag och konsumenter.

Titania har väldokumenterad erfarenhet av totalentreprenader med helhetsansvar inom allt från totalrenoveringar av hela fastighetsbestånd på hundratals lägenheter till mindre stambyten på ett tiotal badrum.

Titania är certifierade enligt ISO 9001 och 14001 och innehar auktorisationer inom alla företagets specialområden.

Titania driver även fastighetsutvecklingsprojekt i egen regi såsom ombyggnader av råvindar och f.d lokalytor till bostäder samt nyproduktion.