Titania-koncernen förvärvar Wasa Ventilation AB!

Titania-koncernen förvärvar Wasa Ventilation AB!

Titania-koncernen har slutit avtal att köpa Wasa Ventilation AB från ägaren och grundaren Leif Andersson. Wasa Ventilation hade år 2011 drygt 18,3 miljoner kr i omsättning och är en väletablerad aktör inom ventilationsarbeten i Stockholm med omnejd. Företaget utför arbeten både direkt mot fastighetsbolag och även som underentreprenör till större entreprenadfirmor. Wasa Ventilation AB kommer, efter övergången av ägande, att byta namn till Titania Ventilation AB och kommer att införlivas administrativt i Titania-koncernen.

Formellt sker övergången av ägande den 25 jan 2013. Leif Andersson kommer själv att fortsätta som anställd i företaget vilket vi ser som grunden till att kontinuiteten i verksamheten behålls. Titania är måna om att behålla och vårda Wasa Ventilations befintliga kunder och avser, med hjälp av Leif, att fortsätta driva företaget med samma fokus på kvalitet och pålitlighet. Båda parter ser mycket positivt på samgåendet och det Titania-koncernen adderar i form av finansiell styrka och andra resurser kommer att möjliggöra för Wasa Ventilation att ta på sig fler och större uppdrag.

Med köpet av Wasa Ventilation kommer Titania att ha egen personal och egna maskinella resurser för alla huvudområdena inom installation (el-data-tele, rör och ventilation). Vad vi känner till finns det inte någon annan svensk byggentreprenadkoncern som har kombinationen att både ha egna resurser inom bygg och att samtidigt vara kompletta inom installation.

Det finns en tydlig trend mot alltmer avancerade ventilationslösningar inom ROT-projekt. Vi ser också allt fler energieffektiviseringslösningar på nya hus som involverar ventilation och vi räknar med att köpet av Wasa Ventilation kommer att öka Titanias konkurrenskraft ytterligare.

Einar Janson

VD, Titania

Kontaktperson för frågor om detta pressmeddelande:

Joakim Tuutti, Kommunikationsansvarig Titania,

Mobiltelefon 0709-24 89 10