Mattias Tapper, Affärschef TL Bygg

Mattias Tapper ny Affärschef för TL Bygg i Uppsala

Byggentreprenören TL Bygg har rekryterat Mattias Tapper som affärschef för deras avdelning i Uppsala.

Mattias kommer att ha ansvar för företagets enheter för ombyggnad och nyproduktion i staden med fokus på att driva nya affärer och utveckla hela avdelningen. Han blir också en del av TL Byggs ledningsgrupp och en viktig pusselbit i den expansiva fas företaget befinner sig i.

- Vi är väldigt glada över att ha knutit till oss Mattias Tapper som kommer att få en nyckelposition i företaget, både i sin roll som Affärschef för Uppsala och som en del av vår ledningsgrupp. Han har redan visat sig vara en stor tillgång. Vi har högt ställda mål inom företaget och vi är övertygade om att Mattias, med sin erfarenhet och imponerande resumé, kommer att bidra starkt till att vi tar stora kliv mot att nå de målen, säger Johan Edlund, vd på TL Bygg.

Mattias kommer närmast från Peab där han de senaste åren varit distriktschef på Peab Bostad. Han har dessförinnan arbetat som arbetschef på Peab Sverige i elva år. Hans erfarenhet inom området är lång, liksom listan över projekt han arbetet med under åren.

- Det känns otroligt inspirerande och kul att äntligen vara på plats, TL Bygg är ett företag helt i linje med mina egna värderingar och ambitioner. Nu ser jag fram emot att lära känna företaget och mina nya kollegor bättre så att vi tillsammans kan fortsätta utveckla bolaget i rätt riktning säger Mattias Tapper.

Mattias tillträdde sin nya roll den 1 november.