Illustration: AIX Arkitekter

TL Bygg skriver avtal med SKB avseende uppförande av bostäder i Uppsala

Byggentreprenören TL Bygg har tecknat avtal med SKB, Stockholms Kooperativa Bostadsförening, om uppförande av 122 lägenheter i stadsdelen Rosendal, Uppsala. Projektering inleds inom kort och produktionsstart är planerad till hösten 2019.

Avtalet som avser en totalentreprenad av fastigheten innebär att byggentreprenören ytterligare stärker sin position på nyproduktionsmarknaden i Uppsala, där de tidigare byggt bland annat hyreshusen Gränby Entré i Gränbystaden.

- Det är väldigt roligt att SKB valt oss som entreprenör för detta projekt. Det finns många likheter mellan oss där vi har en samsyn på god samhällsutveckling med bland annat hållbarhet i fokus. Nu ser vi fram emot ett riktigt bra samarbete och att leverera en produkt som möter SKB:s standard och höga krav, säger Christer Jansson, Affärschef i Uppsala på TL Bygg.

Nacka 2019-07-04

TL Bygg AB (publ)

Kategorier

TL Bygg är en expansiv byggentreprenör med över 30 års erfarenhet och cirka 120 anställda. Vi är verksamma i Stockholm och Uppsala med omnejd där vi arbetar med total- och utförandeentreprenader med fokus på kontor och bostäder. Företaget omsätter cirka 700 miljoner med målet att växa med minst 7 % årligen och har ett långsiktigt mål om att nå en miljard i omsättning till 2023.

Vi har en unik företagskultur med stort fokus på våra medarbetare vilket resulterat i ovanligt låg personalomsättning och återkommande goda resultat i medarbetarundersökning. Vi står förl en schysst bransch med hög affärsetik och ställer höga krav både på såväl beställare som underentreprenörer.

Johan Edlund

Presskontakt VD Pressansvarig 073-026 19 87

Ledande byggentreprenör med fokus på bostäder, kontor och samhällsfastigheter.

TL Bygg är ett nytänkande byggföretag med fokus på bostäder, kontor och samhällsfastigheter i Stockholm och Uppsala. Vi bildades i vår nuvarande form 1983 men har rötter i det bygg- och fastighetsbolag som Tage Ljungberg skapade i mitten av 40-talet. Där och då grundlades starka värderingar som lever kvar i företaget än idag där vi tagit med oss och utvecklat en historisk byggtradition, bred kompetens och stark miljömedvetenhet.

Våra huvudsakliga beställare är, förutom moderbolaget Atrium Ljungberg, statliga bolag, kommuner, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. För dem utför vi alla typer av entreprenader så som nybyggnad, ombyggnad, tillbyggnad och renoveringar inom våra fokusområden.

TL Bygg AB
Hesselmans Torg 5