Toyota breddar produktprogrammet och erbjuder ställagelösningar

Toyota breddar produktprogrammet och erbjuder ställagelösningar

Toyota Material Handling Europe (TMHE) breddar omfattningen av sitt totala erbjudande genom att erbjuda ett komplett ställageprogram, inklusive konventionella pallställage, högdensitetspallställage och ställage för annat än pallar. Detta breddar ytterligare omfattningen av hur TMHE arbetar med materialhantering för att bidra med exceptionell effektivitet till materialhanteringsverksamheter.

”Målet är att erbjuda våra kunder kompletta och fullt integrerade hanteringslösningar”, förklarar Hans Larsson, Director Logistics Solutions and Development, Toyota Material Handling Europe. ”Ställage är en väsentlig del av de flesta lager och det är ett naturligt steg för oss att ta, eftersom det kommer att möjliggöra ett ännu närmare samarbete med våra kunder och säkerställa att all inblandad utrustning i materialhanteringsprocessen passar perfekt tillsammans. Det maximerar såväl effektivitet som säkerhet. Det visar också hur kundernas krav på kompletta intralogistiklösningar utvecklas."

Ställagesystem svarar för nästan hälften av marknaden för materialhanteringsutrustning i Europa, så detta initiativ ger också TMHE möjligheten att ytterligare öka sina intäkter och förbättra sin marknadsposition.

”Kvalitet är en nyckelfråga för Toyota och denna filosofi gäller naturligtvis också våra ställagelösningar”, fortsätter Hans Larsson. ”Det visas både när det gäller vårt val av leverantör, Mecalux S.A (Barcelona, Spanien), en av de världsledande tillverkarna av ställagelösningar, och också det faktum att vi kommer att utöka vår tjänsteutbud för att säkerställa att vi erbjuder samma höga kvalitetsstandard som för våra truckar.”

Att utöka verksamheten med ställagelösningar följer tidigare meddelanden från Toyota Material Handling Europe om sina erbjudanden inom Logistics Solutions med andra kompletterande produkter som autopilot-system, Toyota I_Site-lösningar för fleet management och det innovativa varningssystemet SpotMe.

Det nya programmet med ”Toyota Material Handling Racking Solutions” inkluderar konventionella pallställage, push-back-ställage, drive-in-ställage, mobila ställage och ställage för gravity flow. Automatiska lastbärare, BT Radioshuttle, ingår också i programmet. Ställagefamiljen innehåller också lösningar för annat än pallar: hyllor, grenställ och live storage för plockning.

Ställagelösningarna kommer att vara en av många nya produkter, lösningar och tekniker som Toyota Material Handling kommer att presentera under CeMAT 2014 (19-23 maj).

Välkommen till Paviljong 32!

- Slut -

Presskontakt Toyota Material Handling Sweden:

Karin Lundström, Informationskoordinator
Skicka e-post