Together Against Diabetes – Ett imponerande initiativ

17-åriga Elin Cederbrant från Växjö lanserar en insamling till förmån för Barndiabetesfonden - ett imponerande och väldigt viktigt initiativ. Together Against Diabetes (T.A.D.) som Elins ideella förening heter ska i sitt första projekt samla in 1,6 MSEK. Dessa pengar ska oavkortat användas för att finansiera Barndiabetesfondens riksomfattande informationskampanj som är tänkt att lanseras under våren 2017.

Från det att Elin blev diagnostiserad med typ 1-diabetes för 6 år sen har hon alltid velat göra något för att hjälpa andra i samma sits och för att sprida information om typ 1-diabetes. ”Människor vet väldigt lite om typ 1-diabetes. Till exempel vet nästan ingen att typ 1-diabetes är den vanligaste allvarliga, livshotande och obotliga sjukdom som drabbar barn och ungdomar och att över 800 insjuknar i Sverige varje år. Det är 15 i veckan! Och det har ingenting att göra med vad de äter, vad de väger eller hur mycket de motionerar! Typ 1-diabetes måste vara en av de mest missförstådda allvarliga sjukdomarna i Sverige.” säger Elin.

Den ofiiciella lanseringen av Together Against Diabetes (T.A.D) den 9:e november uppmärksammasgenom en liten sammankomst och mingel i Växjö. Barndiabetesfondens grundare & ordförande, T.A.D:s grundare samt representanter från sponsorföretag är några av de som kommer vara närvarande.

Together Against Diabetes gåvobutik kommer att erbjuda produkter av hög kvalité - plånböcker, väskor, tablet-fodral och multiwear. Alla designade med den färgstarka Together Against Diabetes logotypen, glukosmolekylen, som spelar en så stor roll i en diabetikers liv. Du kan också köpa armband, gåvokort, donera eller bli Företagsvän.
100% av Together Against Diabetes intäkter går till Barndiabetesfondens olika projekt.

Julen är snart här och jag hoppas att många kommer besöka vår webbsida för att köpa gåvor åt
vänner och familj. Detta är ett projekt med så mycket hjärta och det är så himla viktigt att kunskapen
om typ 1-diabetes ökar i samhället! Låt oss vara Together Against Diabetes för alltid
” säger Elin.