Tillfälligt släpp på Systembolaget - Hazy New England IPA först ut när Collective Arts lanseras i Sverige.

Collective Arts Brewing är hyllat för sina fantastiska brygder och sitt coola och kreativa formspråk. Nu lanseras det kanadensiska bryggeriet äntligen på den svenska marknaden och först ut är Hazy New England IPA som är en india pale ale där Simcoe och Mosaichumlen levererar en riktigt modern och fräsch New England IPA. Konstverket på burken är skapat av den kanadensiska illustratören Daria Pekh. Collective Arts Hazy New England IPA släpps den 4 maj i ett begränsat antal om 19.000 burkar. Artikelnummer 11002, pris 35.90 kr/st. 473 ml. Alkoholhalt 6,1%.

Kanadensiska Collective Arts första öl på den svenska marknaden är en IPA i New England-stil. Simcoe- och Mosaichumlen balanserar varandra väl och gör denna saftiga IPA explosiv av frukt både i smak och doft. Smaklökarna blir som inslagna i en filt av tropisk salighet. Paradis i en burk. Hazy NEIPA har fått betyget 98 på sajten RateBeer.

Daria Pekh Head in the clouds

Konstverket som pryder burken till Hazy New England IPA är skapat av den kanadensiska illustratören Daria Pekh.

Om konstnären: Darias illustrationer är ofta inspirerade av rymdresor, metafysik och sci-fi, men också av människors äventyr här på jorden. https://www.dariapekh.com/

Hazy – New England IPA

Artikelnummer: 11002
Pris: 35.90 kr/st
473 ml, burk
Alkoholhalt: 6,1%
Humle: Simcoe & Mosaic
RateBeer: 98
Att lyssna till: Hey Ocean!, kanadensiskt indierock/synthpop band.

Hazy New England IPA

Collective Arts är ett craftbryggeri baserat i Ontario som kombinerar kreativiteten hos konstnärer som skapar burkarnas design med hantverksöl som smakar fantastiskt. Matt Johnston och Bob Russell grundade Collective Arts Brewing 2013 utifrån två övertygelser; Kreativiteten främjar kreativitet och kreativitet ger massor av god öl.

Collective Arts Brewing handlar framförallt om extremt mycket kärlek till bryggarkonsten och bryggarna lägger ner sin själ i att varje öl som släpps. Men för Collective Arts handlar det om mer än så och det är troligen därför bryggeriet haft så stora framgångar i Nordamerika.

Relaterat innehåll