TomToms nya GPS-sportklockor låter dig upptäcka nya höjder

Upptäck mer med sportklockornas nya funktioner för att hitta nya löprundor

IFA, Berlin, 1 september 2016TomTom (TOM2) lanserar idag två nya GPS-sportklockor i serien Spark och Runner, TomTom Spark 3 och Runner 3. Klockorna har funktioner för ruttplanering och -utforskning, som bygger på TomToms långa erfarenhet inom navigering och kartfunktioner. Användaren kan enkelt upptäcka nya löprundor och hitta tillbaka oavsett vart rundan går. De nya GPS-utrustade sportklockorna kommer med nya och tunna armband i en rad olika färger, som passar lika bra att använda till vardags som under de tuffaste träningspassen.

Med funktionen Route Exploration kan användare utforska nya rutter utan att behöva ta samma runda två gånger. Användaren kan ladda upp outforskade rutter i klockan via hemsidan MySports. Med hjälp av GPS visas rundan på klockdisplayen och löparen kan enkelt hitta tillbaka till start. Genom att kombinera en inbyggd kompass och GPS-information kan alla löpare se vilken väg de skall ta för att hitta tillbaka. Rutten kan sedan enkelt delas med vänner för att utmana fler att utforska mer.

– Vi är stolta över att lansera TomTom Spark 3 and Runner 3 med bättre möjligheter för löpare att utforska sina rutter. Route Exploration bygger på vår långa erfarenhet inom kartor och navigering, men är mer än bara ett sätt att komma hem på ett säkert sätt. Den kommer att inspirera löpare att få ut mer av sin träning, att själva öka distansen och upptäcka nya och spännande rundor, säger Corinne Vigreux, medgrundare och chef för TomTom Consumer.

Route Exploration lades till i klockorna som en nyckelfunktion, baserat från konsumenters återkoppling som visade att löpare vill hitta nya rutter men är rädda för att inte hitta tillbaka. Med de nya GPS-sportklockorna TomTom Spark 3 och Runner 3 kan alla enkelt variera, följa och njuta av sin träning.

GPS-sportklockorna räknar steg 24/7 samtidigt som varje sportaktivitet så som löpning, simning, cykling och tid på gymmet kan följas enligt olika sportinställningar. Se statistik för alla dina aktiviteter, exempelvis tid, distans, hastighet, tempo och kaloriförbränning så att du ser att du är på rätt väg. Via MySports-appen kan användare se mer ingående statistik, lägga upp målsättningar och se framsteg över tid för att fortsätta vara motiverad.

Spark 3 och Runner 3 är två nya produkter i TomToms serie av sport- och fitnessprodukter tagits fram för att inspirera människor att komma igång genom att göra det lättare att sätta igång med träningen, bli bättre och ta steget och komma i form.

TomTom Spark 3 Cardio + Music och Runner 3 Cardio + Music finns att förbeställa på http://www.tomtom.com/fitness. Hela serien kommer att finnas tillgänglig i butik under oktober månad.

Rekommenderade priser inkl. moms:

TomTom Spark 3 Cardio + Music (med Bluetooth-headset): 2 899 kr

TomTom Spark 3 Cardio + Music: 2 399 kr

TomTom Spark 3 Cardio: 1 899 kr

TomTom Spark 3 Music (med Bluetooth-headset): 1 699 kr

TomTom Spark 3: 1 299 kr

TomTom Runner 3 Cardio + Music (med Bluetooth-headset): 2 899 kr

TomTom Runner 3 Cardio + Music: 2 399 kr

TomTom Runner 3 Cardio: 1 899 kr

TomTom Runner 3 Music (med Bluetooth-headset): 1 699 kr

TomTom Runner 3: 1 299 kr

Funktioner för TomTom Spark 3 och Runner 3 GPS-sportklockor: