Pressmeddelande -

TOPCAT katamaraner lanserar egen videokanal med Wistia istället för att använda YouTube

Bygger content-strategi med Wistias nya produkt

Wistia lanserade nyligen sin nya produkt Wistia Channels, en plattform där man enkelt skapar en professionell serietittar-upplevelse på sin egen website. TOPCAT Sweden har sedan starten 2018 jobbat med video i sin marknadsföring och tar nu nästa steg i att förmedla upplevelsen i katamaransegling.

I Wistias plattform hostas högupplöst video, man kan styra hur materialet ska visas, och sedan streamas filmerna på ett effektivt sätt över internet, oavsett om dom är inbäddade i en website eller visas i eget fönster.

Undviker att tappa bort tittare på YouTube

TOPCAT Sweden har valt att jobba med Wistia för att tittare inte ska styras till annat videomaterial efter att en TOPCAT-video har spelats.

"YouTube är bra för viss video-strategi men det är lätt att användare som ser en TOPCAT-video sedan klickar vidare till ett helt annat ämne istället för att besöka vår website där vi säljer katamaraner", säger Robert Bergqvist, VD på TOPCAT Sweden AB.

Med Wistias Channels kan TOPCAT Sweden nu skapa flera olika kanaler där tittaren kan låta sig inspireras av video efter video utan att bli distraherad.

Video driver lead-generering i inbound marketing strategi

Förutom att TOPCAT använder video för att bygga varumärket i Sverige så används video och för att fånga upp kontaktinformation till potentiella kunder som vill ha en dialog med TOPCAT. En inbäddad Wistia-video kan samla in namn och email-adress ifall kunden vill ha nyhetsbrev eller på annat sätt komma i kontakt med TOPCAT.

"Våra kunders integritet är oerhört viktig för oss och vi har ingen uppsökande säljaktivitet gentemot privatkunder. All kontakt sker på kundens villkor i vår inbound marketing strategi och då är relevant content superviktigt ", säger Robert Bergqvist, VD på TOPCAT Sweden AB.

Se ett exempel på TOPCATs video-kanaler här: https://www.topcat.se/katamaraner