Visionsbild från Mjörnbo Gårdar i Gråbo

Byggstart och säljstart för radhusområdet Mjörnbo Gårdar

Nu är det startklart för Tornstadens sista etapp av fem i Mjörnbo Allé vid Gråbo Centrum i Lerums kommun. I denna avslutande etapp i det nya bostadsområdet byggs nu 39 prisvärda och välplanerade radhus på 117 kvm i bostadsrättsform. Säljstarten blir den 31 augusti och inflyttning planeras till årsskiftet 2022/2023.

Mjörnbo Allé har vi kallat det område som Tornstaden, tillsammans med Lerums kommun, låtit växa fram i centrala Gråbo, nordost om Göteborg. I stället för att bygga ut, bygger Mjörnbo Allé ihop. I sommar har byggnationen av den femte etappen påbörjats. Mjörnbo Gårdar kommer att bestå av 39 tvåplans radhus i bostadsrättsform, i anslutning till de bostäder som Tornstaden tidigare byggt vid Mjörnbotorget.

" - Vi har fått många positiva kommentarer från omkringboende och de som flyttat in i de bostäder vi tidigare byggt, både vad gäller utformning och det liv de tillfört området. Efterfrågan på både bostadsrätter och hyresrätter har varit mycket stor och det känns roligt att vi nu även kan erbjuda radhus i detta fina område," säger Marcus Axelsson, projektutvecklare på Tornstaden.

I Mjörnbo Gårdar får man ett bekvämt boende i centrum av ett levande Gråbo med naturen som närmsta granne och med närhet till Göteborg. Säljstart är planerad till den 31 augusti och inflyttning beräknas ske vid årsskiftet 2022/2023.

På projekthemsidan mjornbogardar.se kan den som är intresserad läsa mer och anmäla sig till säljstarten tisdagen den 31 augusti 2021.