Elias Davidsson och Louise Lindksog blivande radhusägare

Slutsålt i Mjörnbo Gårdar

En månad efter säljstarten den 31 augusti var kontrakten för alla 39 radhusen i Brf Mjörnbo Gårdrar undertecknade. Louise Lindskog och Elias Davidsson är två av de blivande radhusägarna och ser fram emot att flytta in i sitt första egna hus om ett drygt år.

Det känns jättespännande och vi ser verkligen fram emot att få flytta till ett eget hus. Jag har bott i Gråbo sedan jag var liten och trivs superbra här. De bästa är att man är så nära naturen men också att det går lätt att ta sig in till centrala Göteborg, säger Louise Lindskog som köpt ett av radhusen tillsammans med sin sambo Elias Davidsson.

Radhusområdet vid Gråbo Centrum i Lerums Kommun är det sista av fem bostadsprojekt som Tornstaden utvecklat i området. Vi har fått många positiva kommentarer från boende i Mjörnbo Allé om de bostäder vi byggt och det liv som tillförts området.

Det känns bra att vi nu också kunnat erbjuda prisvärda och välplanerade radhus i bostadsrättsform här. Det har gjort det möjligt för många förstagångsköpare att ta steget. Vi hade en välbesökt säljstart i slutet av augusti och sedan gick försäljningen väldigt snabbt vilket känns riktigt roligt, säger Marcus Axelsson som är projektutvecklare på Tornstaden.

Byggnationen har precis startat och i dagarna gjuts de första bottenplattorna så det närmaste året kommer Marcus och kollegorna på arbetsplatsen se till att allt rullar på enligt plan. I arbetsuppgifterna ingår också att se till att de nya husköparna får möjlighet att påverka sin bostad med olika inredningsval. Man kommer också kunna välja klimatsmarta val med solceller på taket och laddstation för elbil.

I Mjörnbo Gårdar får man ett bekvämt boende i centrum av ett levande Gråbo med naturen som närmsta granne. Efter årsskiftet 2022/2023 får Louise och Elias, och deras nya grannar på gatan, flytta in i sina nya radhus.

På projekthemsidan mjornbogardar.se kan den som är intresserad läsa mer.