Första huset i bostadssatsningen BoStad2021 är inflyttningsklart

I morgon firas första huset i BoStad2021

Den 26 april firas att det första huset i den stora bostadssatsningen BoStad2021 är inflyttningsklart. Vi är mycket stolta över att det första huset som färdigställs i denna uppmärksammade satsning, är vårt hus på Volrat Thamsgatan i Johanneberg. Media är välkomna att delta på plats.

Tornstaden har, tillsammans med Fredrikssons Förvaltning, utvecklat och byggt ett hus med 63 studentlägenheter i bostadsrättsform. Alla lägenheter har balkong eller uteplats och snittytan är 27 kvadratmeter. Projektet är en del i bostadssatsningen BoStad2021 där Göteborgs Stad och byggaktörer tillsammans ska skapa 7000 extra bostäder fram till jubileumsåret 2021.

– Det ska verkligen bli roligt att se kommande inflyttningar, för det är det stora målet. Det är ju för göteborgarna vi tillsammans planerar och bygger bostäder. Det känns därför riktigt bra att vi nu kan överlämna den första nyckeln, säger Martin Öbo, direktör på fastighetskontoret Göteborgs Stad.

Inflyttning sker under nästa vecka och i morgon arrangeras en symbolisk nyckelöverlämning av Hampus Magnusson, ordförande i byggnadsnämnden, till en av de första inflyttande studenterna. På plats finns även fler representanter från Göteborgs Stad samt vi byggaktörer. Det kommer även att finnas möjlighet att få en visning i huset.

Media är välkomna att delta på plats - Volrat Thamsgatan 15 Det kommer att finnas en pressansvarig på plats för att hjälpa journalister och säkerställa att de intervjuer som önskas blir genomförda. För deltagande kontakta Magnus Brink, projektkommunikatör BoStad2021.
070 - 778 25 54, magnus.brink@fastighet.goteborg.se

Tal av Göteborgs Stad och byggaktörerna