Viktor Nordenborg, tillträdande Avdelningschef Väst och Staffan Waldenström, Regionchef Syd samt vice VD Byggnads AB Tornstaden.

Tornstaden expanderar i samtliga tre storstadsregioner

Som ett led av expansionen inom våra tre regioner, kommer Viktor Nordenborg ta över rollen som Avdelningschef i region Väst efter Staffan Waldenström, som då ges möjlighet att fokusera ytterligare på den fortsatta tillväxten i region Syd i rollen som Regionchef. Förändringen sker från och med den 1 februari.

I höstas utökades vår byggverksamhet i både region Öst och Syd genom tillsättande av ny Regionchef respektive Avdelningschef. Det är nu dags att ta ytterligare ett steg för att möjliggöra den fortsatta utvecklingen i våra tre regioner.

Från och med 1 februari kommer Viktor Nordenborg, som arbetat som platschef i bolaget i ett antal år, ta över rollen som Avdelningschef efter Staffan Waldenström, vilket medför att Staffan kan koncentrera sig mer på utvecklingen och expansionen i Syd i sin roll som Regionchef samt som vice VD för Byggnads AB Tornstaden.

Viktor har i sin tidigare roll som platschef levererat välskötta projekt till nöjda kunder. Han har ett gott ledarskap och stor kunskap i vårt arbetssätt vilket gör att han har mycket goda förutsättningar att ersätta Staffan i rollen som avdelningschef. Det känns mycket bra att vi fortsätter vår planerade tillväxt i samtliga regioner tillsammans med våra engagerade medarbetare, säger Erik Olofsson, vd på Byggnads AB Tornstaden.

Jag känner mig väldigt motiverad inför den nya utmaningen och jag ser fram emot att få arbeta med våra kunder och medarbetare, med målsättningen att vi tillsammans ska göra projekt som blir bra för alla parter, säger Viktor Nordenborg.

Tornstaden är en snabbväxande bygg- och fastighetskoncern som erbjuder hela värdekedjan; från idé till färdiga projekt - allt under ett tak. Våra tre verksamhetsgrenar projektutveckling, byggnation och fastighet omsätter ca 2 miljarder. Vi är ca 150 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm samt Malmö.