Marie Engström, tillträdande Avdelningschef i region Öst.

Tornstaden rekryterar Marie Engström som Avdelningschef

Sedan Byggnads AB Tornstaden Öst etablerades i Stockholmsregionen 2015 har bolaget haft en stabil tillväxt till ca 650 miljoner i omsättning 2020. För att bolaget ska kunna fortsätta den organiska tillväxten utsågs för en tid sedan Magnus Lundberg till Regionchef och för att efterträda honom i den tidigare rollen som Avdelningschef har Marie Engström rekryterats. Marie kommer närmast från PEAB. Hon tillträder den nya tjänsten under sommaren.

Byggnads AB Tornstaden, som bedriver byggverksamhet i de tre storstadsregionerna, ingår i Tornstadenkoncernen som idag omsätter cirka 2,2 miljarder kronor. Verksamheten i Region Öst startade 2015 och utför totalentreprenader i nära samverkan med kunder i främst Stockholms- och Uppsalaområdet. Under hösten utsågs Magnus Lundberg till Regionchef för att ansvara för den fortsatta utvecklingen i regionen och som ersättare för honom i rollen som Avdelningschef har Marie Engström rekryterats. Hon tillträder tjänsten som Avdelningschef under sommaren.

Marie kommer närmast från en roll som Regionchef på PEAB Grundläggning. Hon har en tjugoårig erfarenhet inom branschen i olika roller, bland annat i ledande roll som arbetschef inom bostadsproduktion på två av de publika byggbolagen.

”Med gedigen kunskap, stort engagemang och goda ledaregenskaper samt med en helhetssyn är jag övertygad om att Marie starkt kommer att bidra till en fortsatt positiv utveckling av verksamheten och passar väl in i vårt arbetssätt i nära samverkan med våra kunder i region Öst”, säger Magnus Lundberg, Regionchef för Byggnads AB Tornstaden Öst.

”Jag upplever att Tornstaden är ett familjärt bolag med bra värderingar som stämmer överens med mina. Man har ett starkt gemensamt mål och jag ser fram emot att, med min erfarenhet och mitt ledarskap, bidra till att ytterligare stärka Tornstadens position i region Öst.”, säger Marie Engström.

Tornstaden är en bygg- och fastighetskoncern som erbjuder hela värdekedjan; från idé till färdiga projekt - allt under ett tak. Våra tre verksamhetsgrenar projektutveckling, byggnation och fastighet omsätter ca 2,2 miljarder. Vi är ca 160 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm samt Malmö.