Pressinbjudan: Temadagar för trä- och möbelbranschen; Framtidens ytbehandling

Temadagar för trä- och möbelbranschen:
Framtidens ytbehandling

Datum och tid: 2012-11-27, kl 09:00–16:00 (9.00-9.30, kaffe)
Plats:   Träcentrum – Framtidsvägen 1, Nässjö

Trä- och Möbelföretagen bjuder in till heldagsseminarium på Träcentrum med fokus på ytbehandling i svensk träbearbetande industri. Branschen står inför utmaningar med ökande krav på miljövänliga system med bibehållen eller förbättrad ytfinish och kvalitet. Intresset är riktigt stort och evenemanget är fulltecknat med över 120 deltagare från nästan 70 medlemsföretag

Experter från ledande leverantörer av ytbehandlingssystem och appliceringsutrustning presenterar idéer och lösningar för framtiden. Läget inom utveckling och standardisering belyses av SP – Sveriges Tekniska Forskningsinstitut.

Missa inte tillfället att lyssna på en rad intressanta föreläsare inom ytbehandling med fokus på svensk träbearbetande industri!
Läs merwww.tmf.se/ytbehandlingsdag.

Detaljerat program bifogas.
Välkommen!

För mer information, vänligen kontakta:
Robin Ljungar, branschutveckling - kök- och badrum, specialinredningar samt träkomponenter, tfn. 08-762 72 43, robin.ljungar@tmf.se