Best of Tradera 2009

År 2009 har varit ett av Traderas mest framgångsrika år, antalet medlemmar har ökat med över 400 000 stycken och idag är det över 2 miljoner medlemmar. Precis som varje år har det varit väldigt många roliga och spännande auktioner på Tradera. Ett axplock av årets bästa händelser kommer här.

Årets businessman
Bert Karlsson skulle flytta ut från Mariann Records lokaler och passade då på att sälja av alla unika musikhistoriska prylar han hade. Alltifrån guldskivor med Carola, Barbados och Arja Saijonmaa till musikutrustning från 60-talsband som Hep Stars. 270 auktioner senare och hundratusentals kronor rikare är Bert Årets businessman på Tradera. 2010 fortsätter säljfesten.

Årets romantiker
Anna träffade kärleken i USA, sa upp sig från sitt jobb som copywriter på en reklambyrå, lade ut allt hon ägde på Tradera och flyttade. Närmare 700 auktioner blev det till slut och en riktigt bra reskassa. Vi önskar Anna all lycka till!

Årets idrottsklubb
Den skånska friidrottsklubben Vittsjö GIK lyckades buda hem tre världsstjärnor som auktionerades ut av DN inför årets DN-gala. Klubben har redan fått nöjet att träna med löparstjärnan Mustafa ”Musse” Mohamed och under våren väntas träning med höjdhopparen Stefan Holm och spjutkastaren Magnus Arvidsson. Med den träningsupptakten kan vi med största sannolikhet förvänta hos att några av framtidens idrottsstjärnor kommer från Vittsjö.

Årets trend
Årets något oväntade trend på Tradera är den uppblommande handeln med lökar, frön och växter. Många trädgårdsentusiaster har odlat fram helt unika kombinationer av populära växter och blommor som nu är hett eftertraktade på Tradera.

Årets underligaste auktion
Under maj månad i år hade man på Tradera chansen att köpa en komplett flygplats utanför Klippan i Skåne. 300 meter landningsbana, flygplan, hangar och alla tillstånd. Tyvärr uppnåddes aldrig reservationspriset så ny chans kommer kanske under 2010?

Årets moderiktigaste
Plötsligt en mulen dag i september dök ett par slitna boots upp på Tradera. De visade sig tillhöra fd busen och mordmisstänkte Christer Pettersson. Intresset blev enormt och kängorna såldes till slut för hela 7000 kr. Tidningen Rodeo utnämnde sedan vinnaren av auktionen till ”Årets hippaste svensk”. Tradera kan inte annat än hålla med.

Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@tradera.com

Fynd värda att snacka om
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 2 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,3 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.