Buda på Snobbens personliga svit på Tradera och stöd Friends

I samband med Snobbens 60-årsfirande på Nordic Light Hotel i Stockholm, auktioneras Snobbens specialinredda svit ut på Tradera. Sviten kommer att säljas varje natt från 14 oktober till den 31 december 2010. 20 % av försäljningsintäkterna går samtidigt till organisationen Friends arbete mot mobbning. Budgivningen startar på 1 krona.

Legendariska Snobben har i höst checkat in på designhotellet Nordic Light Hotel för att fira sin 60-årsdag, ett jubileum som firas med en rad olika aktiviteter. Bland annat ges nu möjligheten att buda på en övernattning i Snobbens personliga svit på Tradera till förmån för Friends.

"A FRIEND IS NOT SOMEONE WHO TAKES ADVANTAGE OF YOU!" är ett av Snobbens många insiktsfulla citat. För Charles M. Schulz' Snobben är just vänskap ett genomgående tema. Serien publicerades i USA första gången 1950 och har under åren utvecklats till en av seriehistoriens största succéer.

I Snobbens svit – the Joe Cool Suite – får den som vinner budgivningen stiga in i seriefigurens säregna värld. Inredningen går i skön retrostil och inspireras av Snobbens intressen och filosofiska citat. Även korridoren på plan sju är smyckad med mini-Snobben-installationer.

”Vi ville göra någonting extra för Snobben i samband med hans 60-årsfirande här på Nordic Light Hotel. Eftersom vänskap är så viktigt för Snobben och hans kompisgäng, vill vi visa vårt engagemang och stödja Friends arbete mot mobbning” säger Tobias Ekman, VD för Nordic Hotels.

Snobbens 60-årsjubileum firas med utställningen ”Being Joe Cool”, skapad av Rekostylisterna på Nordic Light Hotel i Stockholm. Installationen sträcker sig från lobbyn upp till sjunde våningen och till rum 710 som har gjorts om till en specialinredd Snobbensvit. Ett flertal kända kreatörer har också fått i uppgift att sätta sin personliga prägel på var sin Snobbenstatyett. Figurerna, som har designats av bland andra kläddesignern Lars Wallin, glaskonstnären Åsa Jungnelius och artisten Mange Schmidt, går under klubban den 13 oktober på Nordic Light Hotel i en välgörenhetsauktion till förmån för Friends.

Lägg ett bud på Snobbens svit:

Läs mer om Snobbens 60-årsfirande i Stockholm

Emelie Bergsten, PR Manager Nordic Light Hotel
emelie.bergsten@nordichotels.se
08-50 56 32 79

För högupplösta bilder gå in på http://www.nordiclighthotel.se/bildbank
Användarnamn: photos@nordichotels.se, lösenord: press

Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@ebay.com

Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 2,2 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,3 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till en Sveriges största sajter enligt SIS-Index.

Mer från Tradera:
Tradera på Facebook, Tradera på Twitter, Tradera på Youtube, Tradera Widget, Nyheter från Tradera, Kampanjer på Tradera