Lidingöloppet och Tradera i nytt samarbete om säkrare startplatser

Lidingöloppet och Tradera i nytt samarbete om säkrare startplatser

Är ett lopp fulltecknat och du står utan startplats? Eller har du en startplats som du inte kommer kunna utnyttja och vill byta eller sälja den till en annan löpare? Nu samarbetar Lidingöloppet med Tradera för en säkrare förmedling av startplatser till loppet.

Internet gör det mycket enklare att sälja och köpa startplatser i andra hand. Samtidigt bör man vara försiktig då löpare tidigare har råkat ut för bedragare. Lidingöloppet och auktionssajten Tradera har i år för första gången ett samarbete för en säkrare förmedling av startplatser.

­

– Vi vill i samarbetet med Tradera ge löpare möjlighet att köpa och sälja andrahandsstartplatser på ett tryggare sätt. Det känns som ett viktigt steg för oss i arbetet att förbättra helhetsupplevelsen för löparen, säger Tomas Hoszek, generalsekreterare för Lidingöloppet.

– Vi är glada över samarbetet med Lidingöloppet och möjliggör därför för de som fått förhinder att sälja sin biljett utan provision. Vi ser ett stort behov av bättre struktur för andrahandsförsäljning kring stora idrottsevenemang, och har till exempel haft ett lyckat samarbete med Vätternrundan, säger Marcus Almén, Brand Activating Manager på Tradera.

Så gör du:

Traderas kampanj för att lägga upp din startplats kostnadsfritt hittar du här:
Skapa ett användarkonto och använd kampanjkod LL15

T.o.m. 25 augusti gäller följande för namnbyte hos Lidingöloppet:

Betala 100 kr till BG 5642-8113 senast 25 augusti. Uppge namn och personnummer på den som är anmäld samt namn, personnummer, adress, mail, ev. förening samt ev. meriter på den som tar över platsen. Det går bra att skicka kompletterande uppgifter via info@lidingoloppet.se

Efter25 augusti görs namnbytet på plats på Lidingövallen under tävlingshelgen den 25-27 september. Mer information hittar du här

Om säkerhet hos Tradera

Ett konto hos Tradera är personligt och kopplat till personnumret. Tillsammans med ett system där köpare och säljare får lämna omdömen om varandra blir det en säkrare lösning. Tradera ber dig dock som konsument alltid att vara försiktig när du handlar online.

Kontaktuppgifter:

Marcus Almén, Brand Activating Manager Tradera, 072-3133555 eller malmen@paypal.com alt. hannah@junopr.se

Tomas Hoszek, Generalsekreterare Lidingöloppet, 070-5134488 eller via press@lidingoloppet.se

Tradera.com är en av Nordens största marknadsplatser med fler än 1,3 miljoner besökare i veckan. Med ett brett utbud av begagnat och nytt finns ca 1,4 miljoner saker till salu. Alltifrån ifrån barnkläder, heminredning och hemelektronik.