SJ-resenärer surfar gratis på Tradera

Nu erbjuds alla resenärer på SJ-tåg med internetuppkoppling möjligheten att surfa gratis på köp- och säljsajten Tradera.

Som ett led i att utöka servicen till resenärerna erbjuder nu SJ alla resenärer på tåg med internetuppkoppling möjligheten att surfa in på Tradera utan att behöva lösa en internetbiljett. Tradera är en av Sveriges ledande köp- och säljsajter med 2,5 miljoner medlemmar och 1,2 miljoner unika besökare varje vecka. På Tradera kan resenärerna under resans gång bland annat buda på tågbiljetter från SJ.

– Vi vill erbjuda våra resenärer en smidig tågresa. Nu kan våra resenärer köpa billiga biljetter till sin nästa tågresa redan på tåget, säger Erik Tallroth, försäljningsansvarig SJ.

– Nu kan SJ-resenärerna göra restid till fyndtid. På SJ-tågen får nu resenärerna möjligheten att under resans gång köpa allt från SJ-biljetter till barnkläder och iPhones på Tradera, säger Ylva Ekborn, operativt ansvarig Tradera.

Sedan drygt tre år tillbaka säljer SJ tågresor på Tradera där resor till de åtta mest populära sträckorna i Sverige auktioneras ut med utropspriset 1 krona. Vinnaren betalar resan, får ett bokningsnummer och kan sedan hämta ut biljetten i SJs biljettautomater, resebutiker eller ATG-ombud och Pressbyråer.

Sitter du på tåget och vill köpa eller sälja via Tradera – så här gör du
Skriv in www.tradera.com – Tradera når du även utan att ha köpt en internetbiljett. Väl inne på sajten är det bara att börja surfa runt bland närmare en miljon varor – både nya och andrahandsobjekt. Varför inte passa på att buda på en SJ-biljett till returresan? Du kan även passa på att sälja saker via Tradera under resans gång.

Jenny Pedersén, pressansvarig Tradera
jepedersen@ebay.com

Tradera startades 1999 och är ett Ebayföretag. Vi är en av Sveriges ledande köp- och säljsajter med över 2,4 miljoner registrerade medlemmar och 1,2 miljoner unika besökare i veckan. På Tradera kan du fynda bland närmare en miljon nya varor och andrahandsobjekt, både till fast pris och på auktion.

Mer från Tradera:
Tradera på Facebook, Tradera på Twitter, Tradera på Youtube, Tradera Widget, Nyheter från Tradera, Kampanjer på Tradera