Invigning av Tranås Energis nya kraftvärmeverk

Nu står Tranås Energis nya kraftvärmeverk klart, den största investeringen någonsin i Tranås kommuns historia. Lördagen den 30 augusti ska det invigas med ett stort kalas för allmänheten.

Mellan kl 13-17 bjuder Tranås Energi på ett program med aktiviteter för hela familjen, bland annat invigningsceremoni med Eskil Erlandsson, trollerishow med Jimmy trollkarl samt musik med Tranåsbandet Attitude och Linda Bengtzing. Naturligtvis kommer det även att finnas möjlighet
att ta en närmare titt på kraftvärmeverket genom att gå någon av de guidade rundturerna under eftermiddagen.

Den officiella invigningsceremonin sker kl 15.00. Efteråt finns det möjlighet för journalister att ställa ytterligare frågor till Tranås Energis vd Niklas Johansson och landsbygdsminister Eskil Erlandsson. Till invigningen samarbetar Tranås Energi med lokala leverantörer och samarbetspartners för att gynna de lokala företagen.

• eskil erlandsson
  • kraftvärme