​Dag 9, Virtuella Turistbyrån 28 mars 2020

Bästa tipset idag också är samarbeten i olika former, det ger nya produkter och en bra energi 😊

Både promenader och cykelturer är bra idéer i dessa dagar det ger, frihet, frisk luft, motion och säkerhet.

Så ta er egen cykel, eller boka en hyrcykel.

I vår roll som InfoPoint och företag i besöksnäringen vill vi hjälpa till med svar på era frågor & tips om vad man kan göra och hur vi kan samarbeta i branschen.

Gnällhörnan (dag 30)

Även jag måste gnälla lite. TV och radio går ut med stödpaket av olika slag som skall gynna utsatta branscher.

Det stämmer inte. I stort sett alla s.k. stöd är någon form av lån med ränta som bedöms ungefär som att man skall söka ett banklån inför en investering?

Min input till detta. Säg inte att det är ett stöd utan att ni ev. kan låna ut pengar till vissa företag.

Redan 28 februari ställde vi frågan om att ev. kunna ta del av något krispaket. Det har gått 30 dagar och vi är inte i mål.

Vi har fått lägga för mycket tid på att hela tiden kolla nya paket som är lån samt ta hjälp av revisorer som också behöver få betalt.

Nej, mycket snabbare och enklare måste det vara. Vi måste samtidigt anpassa vårt utbud och vara rädda om hälsan.

Tack för ordet.

PS. Glöm inte ta cykeln till jobbet.

• cykla
  • helsingborg
  • infopoint
  • malmö
  • tourism
  • travelshopmalmö
  • turism
  • turistbyrå
  • stinshuset

• Skåne

Paketerade upplevelser, tjänster och service till företag och turister i Södra Sverige. Vi säljer våra underbara Smakturer, cykelpaket, möten, E-bikes system allt med fokus på hållbarhet, ekologiskt och närodlat. Företaget är privatägt och grundat i maj 1999. Vår vision är att bli bäst på kundservice.

Ingvar Ryggesjo

Presskontakt ägare 070-748 67 11