Tre tar rekryteringsprocessen till Snapchat och Instagram

Tre tar rekryteringsprocessen till Snapchat och Instagram

Nu kan du få jobb genom att bli intervjuad direkt genom Facebook, Snapchat, Twitter och Instagram. Det är mobiloperatören Tre som öppnar upp för rekrytering av nya medarbetare direkt i sociala medier.

– För oss handlar det här om att vi vill möta människor där de faktiskt befinner sig, på enklare villkor och samtidigt som vi också tror att det kan underlätta i att påbörja en ansökningsprocess. För vissa kan den traditionella vägen med t.ex annonser vara en tröskel som kan vara stor att ta sig över, säger Tres vd Johan Johansson.

I den nya rekryteringssatsningen, som Tre kallar Sök jobb på ditt sätt kan intresserade använda sig av Snapchat, Facebook, Twitter eller Instagram i dialogen med Tre.

– Det är inte säkert att alla besöker just vår hemsida eller möts av just våra rekryteringsannonser. Det här är ett sätt för oss att agera mer uppsökande, hitta talangerna som annars inte hade hittat oss och ge intresserade möjlighet till en enkel dialog på plattformar där de redan befinner sig och som de är vana vid. Vi tror också att vi kommer kunna dra nytta av det naturliga beteendet som finns i sociala medier, med att folk tipsar varandra, säger Johan Johansson.

De närmsta månaderna kommer Tre att anställa mer än 100 nya medarbetare till sin kundserviceavdelning.

– Just nu gör vi en storsatsning på att öka vår kundnöjdhet och letar därför efter 100 nya personer till vår kundserviceavdelning, men tanken är att vem som helst ska kunna söka via sociala medier, från butikssäljare till vd, men just nu är tyvärr vd-tjänsten inte tillgänglig, säger Johan Johansson.

Tre Sverige har de senaste två åren utsetts till en av Sveriges och till och med Europas bästa arbetsplatser av det internationella organisationsutvecklingsföretaget Great Place to Work.

– Vi har som ambition att vara Sveriges bästa och modernaste arbetsgivare. Vi tror på mångfald och bryr oss inte om vad du heter eller var du har gått i skolan. Det är individen som är i fokus här. Sök jobb på ditt sätt är ett sätt för oss att agera utefter de värderingarna och så vitt vi vet är vi första företaget i Sverige att officiellt låta ansökningar göras via sociala medier på det här sättet, avslutar Johan Johansson.

För att se hur tjänsten fungerar, eller söka ett jobb, besök www.tre.se/nyttjobb

För mer information, kontakta 3s pressavdelning:
press@tre.se, 072-301 28 82

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 11 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade CK Hutchison (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se