19 Crimes och Snoop Dogg

19 Crimes och Snoop Dogg

Australiensiska 19 Crimes har fått stor uppmärksamhet världen över för sina banbrytande etiketter som inspirerats av de 19 brott som under 1700-1800 talet förvandlade brittiska brottslingar till kolonisatörer. Senast att väcka uppmärksamhet är det nylanserade samarbetet med ett av Kaliforniens mest erkända underhållningsikon – Snoop Dogg.

19 Crimes Snoop Cali Red är ett rött vin som frontas av underhållningslegenden själv och representerar ett av vinvärldens kanske största kändissammarbete hittills. Vinet blir tillgängligt i Nordamerika från och med juli. I dagsläget är en lansering i Sverige inte bekräftad.

Snoop Dogg beskriver själv att han länge har varit beundrare av 19 Crimes och är förväntansfull över att få dela upplevelsen med sina fans och världen.

Ett av världels mest beundrade vinvarumärken

Sedan första vinet lanserades 2012 har 19 Crimes lyckats växa sig till toppen av Australiens listor som vinvarumärke och har sedan i år tilldelats plats nummer 4 på den ärofyllda listan ’’Worlds Most Admired Wine Brands 2020 (sv: världens mest beundrade vinvarumärken 2020) av Drinks International’s.

19 Crimes i Sverige

För den som är nyfiken på att bekanta sig med 19 Crimes kan man sedan 2017 hitta 19 Crimes Red Blend i Systembolagets fasta sortiment. Ett fylligt och runt vin med inbjudande doft av vanilj som balanseras av röda och mörka bär som passar utmärkt till sommarens grillrätter. Alkohol: 13,5% | Artikelnr: 73968 | Pris: 99 kr

Vill man prova på flera viner från 19 Crimes gänget finns följande sortiment tillgängligt för order online:

19 Crimes The Banished Dark Red, Artikelnr: 70021, 129 kr

19 Crimes Uprising Red Wine, Artikelnr: 70157, 129 kr