19 Crimes Red Wine & Vigårda Slider

Inbjudan: Bryt konventionen med rött vin på After Work hos Vigårda

Hamburgare och After Work är kanske något många förknippar med att ta en öl, men ett fylligt, gott rött vin är inte dumt heller. Torsdagen den 24e januari bjuder 19 Crimes Red Wine och Vigårda in till After Work. Musik, underhållning tillsammans med specialkomponerad slider och gott rött vin – välkommen att OSA idag.

Vigårda har inlett ett samarbete med vinmärket 19 Crimes och tagit fram en slider som bland annat innehåller en karamelliserad lök där vinet är en av ingredienserna. Under februari månad kommer Vigårdas gäster att kunna ta del av Vigårdas AW-erbjudande som består av en specialkomponerad slider och ett glas 19 Crimes Red Wine för 85kr.

Pre-launch!

Tillsammans med Vigårda bjuder 19 Crimes in till en avslappnad kväll med musik och underhållning där alla gäster bjuds på Vigårdas specialkomponerade AW-slider tillsammans med 19 Crimes Red Wine.

Adress: Vasagatan 14, Stockholm

Tid: Torsdag 24 Januari 16.00-19.00

OSA: osa@mediacom.se

19 Crimes

19 Crimes är en serie viner som inspirerats av de 19 brott som under 1700-1800-talet förvandlade brittiska brottslingar till kolonisatörer i Australien, så kallad ”punishment by transportation”. Vinerna har lika mycket karaktär som de legendarer som pryder flaskorna. Först ut i Sverige var 19 Crimes Red Wine som nyligen lanserades i Systembolagets fasta sortiment. På etiketten ser man John Boyle O’Reilly, dömd för landsförräderi 1867, som blev erkänd poet efter att han lyckats överlista vakterna i Australien och fly. Varje flaska 19 Crimes är försedd med en naturkork som med en textrad delar ett av de 19 brott som ledde till deportering.

19 Crimes Red Wine 2017

Ett smakrikt vin med inbjudande doft av vanilj som balanseras av mörka bär och fatkaraktär. Det är ett fylligt vin med toner av choklad, kaffe och cederträ som rundas av med en viss sötma.

Alkohol: 13,5% | Artikelnr: 73968 | Pris: 99 kr

Om Grupp F12

Grupp F12 är en restaurangkoncern som ägs av Melker Andersson och Danyel Couet. Verksamheten startade 1994 då Fredsgatan 12 öppnade vilket var den första restaurangen i gruppen.I F12 gruppen finns idag tvårestauranger. SMAK samt Kött och Fiskbaren, båda i Stockholm. Melker och Danyel driver även 7 Vigårda restauranger, kedjan expanderar och Västerås samt Kalmar kan adderas till gruppen under 2019.

Melker Andersson äger tillsammans med Jonas Svensson VOON gruppen som driver Miss Voon i Stockholm och Uppsala. MR VOON samt MR Voon Streetbar. Heart and Bones i Uppsala och Bojabäs i Öregrund ingår även de i VOON familjen.