Nyhet från 19 Crimes frontas av rapplegenden Snoop Dogg

Nyhet från 19 Crimes frontas av rapplegenden Snoop Dogg

Allt Snoop Dogg rör vid tycks bli till guld. Världsstjärnans nya samarbete bekräftar regeln, när vinproducenten 19 Crimes lanserar vinet Cali Red där Snoop Dogg själv pryder flaskan. Vinet lanseras i begränsad upplaga och finns tillgängligt på systembolaget.se från och med den 18:e oktober.

19 Crimes lanserar vinet Cali Red
Snoop Dogg har skapat popkultur för en hel generation och gör nu debut på vinhyllan. Snoop Dogg har skapat popkultur för en hel generation och gör nu debut på vinhyllan tillsammans med 19 Crimes.

19 Crimes Cali Red representerar vinvärldens kanske största kändissammarbete hittills och det är inte förvånansvärt att det är det innovativa 19 Crimes som attraherat artisten, kända för sina banbrytande karaktärer och kompromisslösa smaker

”Vi är stolta att tillsammans med Snoop Dogg lansera vinet Cali Red. Han är den självklara ikonen för 19 Crimes. Hans person förkroppsligar vårt varumärke och våra viners karaktärer och kvalitéer.”
Ben Blake - Director Marketing TWE

Ny medlem till en legendarisk vinfamilj
19 Crimes Cali Reds unika identitet är ett möte mellan dagens trendsättare och historiens banbrytare. Kraftfull och kompromisslös personlighet med en karaktärsfull smak från druvorna Petite Sirah, Zinfandel och Merlot. Cali Red med Snoop Dogg i spetsen är en ny legendar i 19 Crimes-familjen.

19 Crimes innovationsförmåga syns även i appen ”Living Wine Label”
Vinproducenten 19 Crimes skildrar historierna från 1800-talets bannlysa britter. Idag lever deras skoningslösa karaktär vidare i vinserien där varje flaska bär ett personligt livsöde. Historier som återberättas i appen ”Living Wine Label”.

Artikelnummer: 5389701| Pris: 139 SEK | Alkohol: 14% |