PENFOLDS ÖPPNAR EN POP UP VINBAR

PENFOLDS ÖPPNAR EN POP UP VINBAR

Den 15 oktober ägde världslanseringen av The Penfolds Collection 2015 rum. Kollektionen består av det australiensiska vinhusets främsta årgångsviner och tillgången är mycket begränsad. I samband med lanseringen öppnar Penfolds en Pop Up Vinbar på Brasseriet på Kungliga Operan i Stockholm. Här kan man under tre veckor prova samtliga viner ur Penfolds Collection 2015 som finns tillgängliga på den svenska marknaden. Baren är öppen till och med den 8 november.

Vinhuset Penfolds lanserar varje år sina toppviner under namnet The Penfolds Collection. Lanseringen sker samma dag världen över och vinerna är eftertraktade av både samlare och livsnjutare. I en av Stockholms vackraste lokaler, Brasseriet på Kungliga Operan, kan man bland annat avnjuta ett glas av det berömda ikonvinet Grange 2011 eller det vita flaggskeppet Yattarna 2013.

- Det är första gången i Sverige som Penfolds Collection finns tillgänglig på glas på en restaurang/bar. Vi är jätteglada över samarbetet med Brasseriet då det är ett unikt tillfälle att få möjlighet att prova dessa exklusiva och limiterade viner ur Penfolds Collection 2015, säger Anna Andrée Jeppe, som är marknadschef för Penfolds i Norden.

Penfolds Pop Up Vinbar, Brasseriet, Strömgatan 14, Kungliga Operan, Stockholm

Öppettider från den 15 oktober – 8 november 2015:
Måndag – fredag: öppnar kl. 11:30
Lördag: öppnar kl. 12:00
Söndag: Stängt

The Penfolds Collection 2015
Vinerna i The Penfolds Collection har alla en koppling till historiska milstolpar eller årsdagar. Årets lansering sträcker sig över fyra årgångar - var och en med sin unika karaktär, ursprung och charm. På den svenska marknaden kommer The Penfolds Collection 2015 att finnas tillgängliga från och med den 15 oktober 2015 i Systembolagets tillfälliga exklusiva sortiment.

Vinerna ur Penfolds Collection 2015 tillgängliga på svenska marknaden är:

Vita
2014 Penfolds Reserve Bin14A, pris: 699 kr, art.nr: 91224-01, 48 flaskor tillgängliga
2013 Penfolds Yattarna, pris: 1 099 kr, art.nr: 97978-01, 36 flaskor tillgängliga

Röda
2013 Bin 389, pris: 419 kr, art.nr: 98091-01, 720 flaskor tillgängliga
2012 Penfolds St Henri, pris: 599 kr, art.nr: 98064-01, 600 flaskor tillgängliga
2013 Penfolds RWT, pris: 899 kr, art.nr: 98090-01, 240 flaskor tillgängliga
2013 Penfolds Magill Estate, pris: 1 049 kr, art.nr: 91911-01, 48 flaskor tillgängliga
2011 Penfolds Grange, pris: 3 999 kr, art.nr: 99998-01, 90 flaskor tillgängliga

För
privat vinprovning under pop-up-veckorna kontakta: