Succé för Lindemans nya mousserande vin

Succé för Lindemans nya mousserande vin

Det mousserande vinet Lindemans Bin 25 Brut Cuvée är en försäljningssuccé och har på mycket kort tid kvalificerat in sig till Systembolagets ordinarie sortiment.

Det australiensiska Lindemans är Sverige mest sålda vinvarumärke och har funnits i landet i över 26 år. I oktober 2009 lanserades Lindemans första mousserande vin i Systembolagets beställningssortiment.

Endast fem månader senare blev det klart att Lindemans Bin 25 Brut Cuvée, tack vare en mycket hög försäljning, uppgraderas till Systembolagets ordinarie sortiment. Den normala kvalificeringstiden till det ordinarie sortimentet är ett år.

– Våra viner har ett mycket högt förtroende hos det svenska folket och efterfrågan av ett mousserande vin från Lindemans har varit mycket högt. Det finns en generell trend till att dricka något mer vuxna mousserade viner med elegantare ton vilket Bin 25 Brut Cuvée erbjuder, säger Oskar Lindell, Marknadsansvarig för Lindemans i Sverige.

Lindemans Bin 25 Brut Cuvée är torrt i en frisk och brödig stil med inslag av citrusfrukter. Vinet får mogna i flaskan i minst sex månader innan det lämnar vineriet.

Priset för är 79 kronor med artikelnummer 7868. Vinet finns att köpa på Systembolagets ordinarie sortiment från och med den 21 juni i år.

Läs mer om Lindemans Bin 25 Brut Cuvée: http://www.lindemans.se/sortiment/bin-25-brut-sparkling.aspxx

Bilder finns på Newsdesk: http://tiny.cc/zsay2

För mer information kontakta:

Oskar Lindell, Marknadsansvarig Lindemans, Sverige
E-post: Oskar.Lindell@emea.fostersgroup.com

Niclas Toumela, PR & Education Manager Nordics Foster’s EMEA
E-post: Niclas.Tuomela@emea.fostersgroup.com

Om Lindemans viner
Lindemans är ett av Australiens äldsta vinföretag och etablerades redan 1843 av den brittiska läkaren Henry John Lindeman. Hans filosofi var att göra okomplicerade viner som alla tycker om. Än idag arbetar vinmakarna på Lindemans enligt grundarens devis och företaget är känt världen över för att producera viner av högsta kvalitet. Lindemans viner introducerades i Sverige 1988 och är idag ledande inom både flask- och bag-in-box segmentet på den svenska marknaden. Sedan 2006 tillhör Lindemans australiensiska Fosters Group.

www.treasurywineestates.se