Lindeman's PET Reisling

Vårens balkongvin heter Lindeman’s Riesling

Den 1 mars lanseras Lindeman’s Riesling, det tredje vinet i Lindeman’s populära serie i PET-flaska. Med en frisk och fruktig smak samt inslag av päron och vit persika är Lindeman’s Riesling ett lätt vin att tycka om. Vinets kvalitet överstiger prislappen och platsar likväl i picknickkorgen som på det dukade bordet.

Våren är snart på ingång och med den är förhoppningsvis picknickar och lunch på balkongen inte långt borta. Vårens vin heter Lindeman’s Riesling och kommer i praktiskt och miljösmart PET-flaska. Det är kanske lätt att tro att endast enklare viner säljs i PET-flaska men om det är något vin som kan ändra på den missuppfattningen är det just Lindeman’s Riesling. Trots det låga priset på 69 kr visar Lindeman’s Riesling hög kvalité med rena smaker och pigg syra.

Vi eftersträvar att använda oss av mer resurseffektiva och återvinningsbara förpackningar och när det kommer till Lindeman’s är alla varumärkets stilla viner i bag-in-box, lättviktsflaskor eller PET, säger Sara Ollermark, Senior Brand Manager, Treasury Wine Estates.

Viner med PET som förpackning är fortfarande ett litet segment på Systembolaget men det växer. Jämfört med 2017 har viner i PET-flaska ökat sin marknadsandel med 64%.

Vi säger välkommen till vår nya medlem i Lindeman’s uppskattade vinserie på PET-flaska!

Lindeman’s Riesling, finns tillgänglig på Systembolaget från och med 1a mars

Lindeman’s Riesling är ett friskt och torrt vin med fruktighet som har inslag av päron, vit persika och citrus. Gott att dricka som aperitif men passar också bra till fisk- och skaldjursrätter, till exempel en asiatisk fiskgryta eller fräsch sushitallrik.

Alkohol: 11,5% | Artikelnr: 6145-01| Pris 69 kr.

Kontakta Sophie.bugeja@tweglobal.com för varuprover.

Lindeman’s

Vinhuset Lindeman’s grundades av Dr Henry Lindeman i Hunter Valley, Australien, år 1843. Lindeman’s står för att fira det lilla och erbjuder lätttillgängliga och tidlösa viner av bra kvalitet. Vinhuset började exportera redan 1858 och har under över 100 år vunnit utmärkelser. Lindeman’s populära Bin 65 Chardonnay lanserades först i Kanada 1985 och finns idag tillgängligt världen över. Idag uppskattas Lindeman’s viner i över 100 länder världen över, med 175 års erfarenhet av vinproduktion i ryggen är Lindeman’s stolta över att konsekvent erbjuda viner av god kvalitet som får folk att le.