WOLF BLASS EAGLEHAWK ERBJUDER SVERIGES KANSKE MEST PRISVÄRDA CABERNET SAUVIGNON

WOLF BLASS EAGLEHAWK ERBJUDER SVERIGES KANSKE MEST PRISVÄRDA CABERNET SAUVIGNON

Det Australiensiska vinhuset Wolf Blass grundades i Barossa Valley 1966 och har sedan dess vuxit från ett blygsamt plåtskjul till att idag räknas som ett av världens mest framgångsrika och prisbelönade vinhus. Wolf Blass är internationellt erkänt som en ikon inom modern vinmakning och vinhuset är belönat med mer än 8000 medaljer och troféer, senast Årets Rödvinsmakare 2016 på prestigefulla International Wine and Spirit Competition (IWSC*). Bakom Wolf Blass framgångar står en obeveklig jakt på kvalitet och triumf, något som grundaren Wolfgang Blass personifierade.

I Sverige finns Wolf Blass vinserie Eaglehawk tillgänglig på Systembolaget. Serien består av Eaglehawk Cabernet Sauvignon för 59 kr och Eaglehawk Chardonnay för 69 kr och utgör därmed två av Wolf Blass mest prisvärda viner. "Vinerna i Eaglehawk serien erbjuder konsumenter att till ett mycket överkomligt pris kunna ta del av den vinmakarexellens med fokus på kvalitet och smakframställning som gjort vinhuset berömt", säger Sara Ollermark, marknadsansvarig för Wolf Blass i Norden.

Wolf Blass Eaglehawk Cabernet Sauvignon

När Wolf Blass grundare Wolfgang Blass köpte egendomen varpå hans vineri skulle stå upptäckte han att namnet på marken," Bilyara", var det ord som aboriginerna använde för den australiensiska örnen Eaglehawk. Bilden av denna mäktiga fågel har sedan dess blivit synonym med vinhuset och dess globala framgång. Wolf Blass ständiga fokus på kvalitet och smak visar sig i vinserien Eaglehawk som består av friska och tillgängliga viner för både vardag och fest.

Wolf Blass Eaglehawk Cabernet Sauvignon är ett medelfylligt, mycket fruktigt vin med doft av mörka bär och svarta vinbär. Smaker av svart vinbär och hallon med inslag av vanilj och ek. Vinet passar utmärkt till grillade rätter av fläsk- eller lammkött. Alkohol 13,5% | Artikelnr 6338 | Pris 59 kr

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Sara Ollermark, sara.ollermark@tweglobal.com, +46766399700

* The International Wine & Spirit Competition är ansedd som den mest prestigefulla och respekterade vintävlingen i världen. Med bidrag från närmare 90 länder världen över, genomgår bedömningsprocessen två steg under en sex månaders period för att garantera att IWSC delar ut de mest trovärdiga resultaten i industrin.