Nu blir Tropic Dream Strawberry Daiquiri ännu godare med mer smak av jordgubb!

Föreställ dig doften av solvarma jordgubbar och fräsch lime. Ta bort fem procent socker och allt konserveringsmedel så har du innehållet i Tropic Dreams uppdaterade och förbättrade alkoholfria drink Strawberry Daiquiri. Strawberry Daiquiri är en av Tropic Dreams mest populära smaker som nu har fått ett uppdaterat recept med ännu godare smak av solvarma jordgubbar.

Jordgubbar och lime är en smak som tilltalar många och den alkoholfria drinken Strawberry Daiquiri passar alla som vill ha en färdig god drink att njuta av, utan att behöva köpa hem en massa olika ingredienser.

– Vi valde att tillsätta ytterligare jordgubbsjuice för att höja smaken. Samtidigt minskade vi på sockret och tog bort konserveringsmedlet. Nu känns det verkligen som den perfekta Strawberry Daiquirin, säger Richard Mahrle, brand manager för Tropic Dream på Heba Food & Beverages som producerar drycken i Sverige.

Tropic Dream är en storsäljare bland fruktdrycker och alkoholfria drinkar. Sedan tidigare finns det sju sorters exotiska alkoholfria drinkar och fruktdrycker i sortimentet. Tropic Dream produceras i Sverige och har funnits på marknaden sedan 2009.

De alkoholfria drinkarna inkluderar förutom Strawberry Daiquiri även Mojito, Margarita och Piña Colada. De exotiska fruktdryckerna finns i smakerna Coconut, Mango och Passion.

Du hittar Tropic Dream Strawberry Daiquiri på ICA, Coop och Citygross.

• Livsmedel

• producerat i sverige