Trejon lanserar mindre vagn med trevägstipp

Trejon lanserar mindre vagn med trevägstipp

Under Svenska Maskinmässan 2-4 juni premiärvisade Trejon en mindre vagn med trevägstipp. En tippvagn särskilt utvecklad för kompaktlastare och mindre traktorer.

Den enaxlade tippvagnen FT-2200 lämpar sig väl för kommuner, parkförvaltningar och mindre entreprenörer. Den kan exempelvis kopplas till en kompaktlastare och erbjuder hög användarvänlighet samt enkelt handhavande till en rad olika arbetsuppgifter.

Trevägstipp, breda däck, lättavtagbara sidor, topp- eller bottenhängd bakläm, automatisk tippbegränsning i alla riktningar samt att vagnen går att använda som plattform är bara några av fördelarna mot en vanlig släpvagn.

– Det känns roligt att vi nu kan erbjuda en mindre vagn. Tippvagnen passar utmärkt till kompaktlastare och mindre traktorer, som exempelvis Trejon Flexitrac där vi sedan tidigare har ett brett redskapsprogram, säger Henrik Johansson.

Förutom de smarta lösningarna har FT-2200 en låg tjänstevikt tack vara en optimerad konstruktion, kvalitetskomponenter och material av hög kvalitet. Detta ger en möjlig lastvikt upp till 2 200 kg.

– Väljer du till nätförhöjning och presenning har du även en utmärkt vagn för lite större volymer, exempelvis vid frakt av ris och löv, avslutar Henrik Johansson.

Tippvagnen premiärvisades under Svenska Maskinmässan 2-4 juni och kommer med en prislapp från 39 900:- exkl moms.

Teknisk information

Lastvikt2 200 kg
Vikt485 kg
Volym1,0 m3 (3,2 m3 med förhöjning)
Dimension invändigt, lxbxh2,44x1,24x0,3m
Lämhöjd300 mm
Förhöjning750 mm, tillval
Plåttjocklek, botten3 mm
Plåttjocklek, sida2 mm
TrevägstippStandard
DäckEnkelaxel, 26-12,00-12”

Pris från 39 900:- exkl moms.

Se bilder och egenskaper under relaterat material!