Customer service till er tjänst i Trelleborgs Hamn

Customer service till er tjänst i Trelleborgs Hamn

Som ett led i att ytterligare förbättra kundservicen och fortsätta vara Europas bästa RoRo-hamn har Trelleborgs Hamn anställt kundvärdar. Vi vill kunna erbjuda våra kunders kunder ännu bättre service och hålla en hög kvalitet i hamnen. Det kan gälla allt från att bjuda på en kopp kaffe till att hjälpa till att svara på frågor från chaufförerna.

Många chaufförer som kommer från Östeuropa talar oftast bara det egna språket. Våra nya kundvärdar Andrea och Pavel är syskon och kommer från Makedonien. De har en stor fördel med språket då de talar makedonska och andra närliggande slaviska språk men även svenska, engelska och tyska

Några dagar i veckan kommer de att finnas på plats i hamnen med sina gula jackor med texten ”Customer service” på ryggen. Vi hoppas att detta kan bidra till en ännu bättre, trevligare och tryggare upplevelse för chaufförerna och övriga resenärer i Trelleborgs Hamn.

Relaterat material

Trelleborgs Hamn - Skandinaviens största RoRo-hamn och Östersjöns klimatsmartaste hamn

Trelleborgs Hamn är Skandinaviens största RoRo-hamn och har 30 ankomster och avgångar varje dygn. Från Trelleborgs Hamn utgår idag färjeförbindelser till och från kontinenten, till Travemünde, Rostock, Swinoujscie och Klaipeda, dygnet runt, året om. År 2020 passerade 12,1 miljoner ton gods och drygt 1 miljon enheter samt 1,2 miljoner passagerare i hamnen.

Trelleborgs Hamn är Skandinaviens ledande intermodala hub för internationell trafik och servar minst fyra transportkorridorer. Hamnen har ständig tillväxt, stabil ekonomi, nöjda kunder och 128 medarbetare med miljön i fokus.

Vi har som uttalat mål att vara Östersjöns effektivaste och klimatsmartaste hamn. Vägen dit går via samarbete i stora EU-projekt, teknisk utveckling av reningsutrustning och bulleråtgärder tillsammans med fordonsleverantörer eller enklare aktiviteter som källsortering av avfall. Vissa saker tar många år att förverkliga, andra kan åtgärdas på några dagar.