AB TrelleborgsHem färdiga med upphandlingen för Malörten

TrelleborgsHem har nu avslutat upphandlingen gällande nyproduktionen på Malörten. MTA har fått tilldelningen och i nära samarbete med TrelleborgsHem ska man genomföra ett förtätningsprojekt genom att utveckla 102 bostäder på Malörtsvägen i form av fyra punkthus.

- Vi på MTA är otroligt stolta att få tilldelning av TrelleborgsHem för att uppföra 102 lägenheter i fyra punkthus. Detta är helt enligt MTA:s tillväxtstrategi och tillsammans med våra duktiga medarbetare så kommer vi leverera en produkt till Trelleborgs invånare med god kvalitet och fint formspråk, säger MTA:s VD Andreas Granberg.

Punkthusen på Malörtsvägen 10-28 kommer att bestå av olika storlekar på lägenheterna. Det är planerat ettor, tvåor och treor i husen som blir 5 och 6 våningar höga. Projektet markerar också starten för TrelleborgsHems offensiva satsning på nyproduktion.

- De fyra punkthusen längs Malörtsvägen blir starten för TrelleborgsHems satsning i ökad nybyggnation. Lägenheterna kommer att följa vår nybyggnadsstandard vilket kännetecknas av yteffektiva och prisvärda lägenheter med fokus på långsiktighet, kommenterar Pia Jönsson, VD på TrelleborgsHem. Vi är väldigt glada över att i MTA hittat en entreprenör som vill utveckla kvarteret med oss och vi ser fram emot den resa vi står inför.

Projektet väntas gå igång efter sommaren i år och preliminär inflyttning är beräknad till våren 2023. För ytterligare information om projektet, vänligen kontakta:

Håkan Drakarve

Håkan.Drakarve@Trelleborgshem.se

Regioner

AB TrelleborgsHem bildades 1950 och har sedan dess varit ett helägt kommunalt bolag. Vi erbjuder bostäder och lokaler i Trelleborg, Anderslöv,Gislöv och Smygehamn. Totalt äger och förvaltar vi cirka 2 000 lägenheter och 60 000 kvm lokalyta. Vi är miljöcertifierade via Svensk miljöbas.

Pia Jönsson

Presskontakt VD VD 0410-19059

Bättre hållbara hem åt alla!

Vad är egentligen viktigare än att känna sig som hemma? Inte mycket, tror vi på TrelleborgsHem. Sedan 1950 har vi aktivt arbetat med att förse Trelleborg med bostäder, och vårt motto "Bättre hållbara hem åt alla" är lika viktigt idag! Välkommen hem!

AB TrelleborgsHem
Kapellgatan 18