AB TrelleborgsHem säljer byggrätt

TrelleborgsHem har tecknat avtal med KlaraBo om avyttring av en byggrätt i östra Trelleborg. Byggrätten är en del av en nyligen klar detaljplan utmed Engelbrektsgatan och ger KlaraBo möjlighet att uppföra ca 25 lägenheter.

- Vi tycker det är riktigt roligt att KlaraBo tydligt visar sin vilja att satsa i Trelleborg och det är speciellt roligt att det nu också sker utveckling och byggnation i Trelleborgs östra delar, säger Pia Jönsson VD för TrelleborgsHem.

Förutom KlaraBo:s produktion kommer även TrelleborgsHem att uppföra totalt 46 lägenheter i området i form av mindre hyresrätter och byggnationen beräknas gå igång under våren 2021 med inflyttning våren 2022. Projektet rymmer totalt 22 st. enrummare med kök och 23 st. tvårummare med kök samt en trerumslägenhet med kök. TrelleborgsHem är i full gång med sin offensiva plan och har ett 20-tal olika nyproduktionsprojekt på gång där flera redan är påbörjade.

För ytterligare information om avyttringen, vänligen kontakta:

Pia Jönsson

Pia.Jonsson@Trelleborgshem.se

Regioner

AB TrelleborgsHem bildades 1950 och har sedan dess varit ett helägt kommunalt bolag. Vi erbjuder bostäder och lokaler i Trelleborg, Anderslöv,Gislöv och Smygehamn. Totalt äger och förvaltar vi cirka 2 000 lägenheter och 60 000 kvm lokalyta. Vi är miljöcertifierade via Svensk miljöbas.

Pia Jönsson

Presskontakt VD VD 0410-19059

Bättre hållbara hem åt alla!

Vad är egentligen viktigare än att känna sig som hemma? Inte mycket, tror vi på TrelleborgsHem. Sedan 1950 har vi aktivt arbetat med att förse Trelleborg med bostäder, och vårt motto "Bättre hållbara hem åt alla" är lika viktigt idag! Välkommen hem!

AB TrelleborgsHem

Kapellgatan 18