Trend Micro lanserar initiativ för att hålla barn säkra online

Trend Micro lanserar initiativ för att hålla barn säkra online

Trend Micro presenterar idag lanseringen av sitt nya initiativ Trend Micro Cyber Academy, som ger lärare och föräldrar ett verktyg för att förbättra barns säkerhet och medvetenhet online. Barn spenderar alltmer tid online och löper idag högre risk än någonsin att utsättas för cyberhot såsom exponering för vuxeninnehåll, nätfiske och bedrägerier.

Digital kompetens är mycket viktigt för att hjälpa barn att undvika risker, lära sig att identifiera vad som är pålitligt eller inte, och för att skydda deras integritet och säkerhet online. Att öva upp dessa färdigheter hjälper barn att nyttja alla fördelar med teknik samtidigt som de håller användarupplevelsen säker och positiv för dem.

Nya Cyber Academy från Trend Micro kommer att erbjuda en serie videobaserade lektioner och läromedel som är utformade för att förbättra barns digitala färdigheter på ett engagerande sätt.

– Medan internet har givit barn och unga enormt stöd såväl för lärande som socialt umgänge, inte minst nu under pandemin, behöver vi fortfarande förse dem med kunskap att använda det på ett säkert och ansvarsfullt sätt, säger Jean Diarbakerli, säkerhetsrådgivare på Trend Micro. Vårt mål under de senaste 13 åren har varit att ge dem möjligheten att lära sig färdigheter som vi anser är mycket viktiga för deras välbefinnande i en alltmer uppkopplad tillvaro.

I mer än tio år har Trend Micros initiativ Internet Safety for Kids & Families arbetat för att ta itu med det ofta försummade cybersäkerhetsområdet att utbilda barn om hur de kan vara säkra och ansvariga i sina digitala liv.

För mer information samt säkerhetstips, verktyg och råd om barns säkerhet online, besök: https://internetsafety.trendmicro.com.