Erik Jönsson ny Sverigechef på Trend Micro

Erik Jönsson ny Sverigechef på Trend Micro

Trend Micro Sverige meddelar idag att man utsett en ny chef för den svenska verksamheten. Den nye Sverigechefen Erik Jönsson har en gedigen bakgrund inom försäljning av IT-säkerhetslösningar, varav de senaste tre åren på Trend Micro.

Erik Jönsson har arbetat i olika försäljningsroller inom IT-säkerhet under närmare tio år, varav de senaste tre åren som Major Account Manager på Trend Micro. Dessförinnan var Erik Business Development Manager EMEA på Symantec och innan dess ansvarade han för Telekomsegmentet hos F-Secure Sverige.

Erik är utbildad civilekonom med magisterexamen inom Service Management och Business Administration från Lunds universitet. Han ser fram emot sin nya roll på Trend Micro och de möjligheter den innebär:

– Trend Micro Sverige har genom åren varit något av en gömd pärla trots vår omfattande globala närvaro och prisvinnande lösningar, säger Erik Jönsson. I en tid där företag och myndigheter översköljs med olika budskap från marknadens alla spelare, samtidigt som regulatoriska krav och digitaliseringsprojekt rivstartar, finns det både ett behov av och en efterfrågan på de lösningar vi tillhandahåller tillsammans med våra partners.

Förra året växte omsättningen för Trend Micro Sverige med över 60 procent, vilket enligt Erik är ett tecken på att allt fler företag börjar få upp ögonen för Trend Micros erbjudanden på den svenska marknaden.

– Med stark tillväxt i ryggen ser vi en fantastisk resa framför oss nu när vi växlar upp, med en god grund att stå på för att ta hand om befintliga kunder såväl som välkomna nya, avslutar Erik Jönsson.

Om Trend Micro
Trend Micro Incorporated är en världsledande leverantör av säkerhetslösningar för att kunna dela digital information säkert i hela världen. Lösningar för privatanvändare, företag och myndigheter med säkerhet i flera lager, skyddar information på mobila enheter, datorer, gateways, servrar och i molnet. Alla våra produkter samarbetar för att dela med sig av hotunderrättelser och förse med ett skydd med centraliserad synlighet och kontroll, vilket möjliggör ett bättre och snabbare skydd. Med över 6.000 anställda i över 50 länder och med världens mest avancerade globala hotunderrättelser säkrar Trend Micro din uppkopplade värld.

Mer information finns på www.trendmicro.com