Fira in tennissäsongen med Tretorn Portrait

TRETORNS ROBOT LÅTER TENNISFANS SKAPA SINA EGNA SIGNATURBOLLAR

Tretorn firar att Skistar- och Collector Swedish Open valt Tretorn som officiell boll för ATP- och WTA-tävlingarna i Båstad. Detta firas genom projektet Tretorn Portrait där tennisentusiaster och besökare ges möjligheten att fota sig och med hjälp av Tretorns robotar måla sina egna signaturbollar på plats i Tretorns monter utanför Pepes Bodega.

”Med Tretorn Portrait vill vi lyfta den mest ikoniska men även mest bortglömda av alla tennissymboler, bollen. Tretorn Portrait är ett projekt där vi har byggt fyra robotar som kan omvandla ett foto till att målas på en Swedish Open tennisboll och därmed skapa en väldigt personlig signaturboll för tennisentusiaster.” Säger Fredrik Ekström Global PR-chef på Tretorn

Projektet går ut på att man låter sig fotograferas i Tretorns monter och väljer en bild man gillar. Sedan låter man roboten rita ut bilden på en Tretorn Swedish Open boll och skapar ett #Tretornportrait

Genom att publicera sin bild och använda hashtagen #TretornPortrait tar man plats bredvid tennisstjärnor och fans på en gemensam Wall of Fame of Portaits. Varje dag under Skistar- Collector Swedish Open WTA och ATP turneringar så kommer en bild från Wall of Fame väljas där personen på bilden får hämta ut en överraskningsgåva från Tretorn i Tretorns monter.

Projektet lanseras i Båstad den 12 juli och finns på plats under WTA- och ATP- turneringarna fram till och med den 26 juli. Efter detta kommer Tretorn Portrait projektet dyka upp på olika platser främst i USA och Tyskland.

För mer information om projektet eller för att skapa dit eget #TretornPortait från distans, hör av dig till:

Fredrik Ekström

Global PR Manager Tretorn

Fredrik.ekstrom@tretorn.com

• Mode

• tretorn portrait
  • tennis
  • marc jacobs

Tretorn was established 1891 by Johan Dunker in Helsingborg, Sweden, as a manufacturer of rubber goods. Today Tretorn provides sports- and leisure products including rubber boots, leisure footwear, hunting and riding boots, rain gear and tennis balls. In 2013 Tretorn embarked on an exciting journey to re-set the company and brand direction.2015 Tretorn was acquired by Authentic Brands Group with a brand ambition to make Tretorn a globally recognizable and inspirational brand through building one strong global brand identity.

Follow us:
Twitter: https://twitter.com/tretorn
Pinterest: http://pinterest.com/tretorn
Instagram: https://www.instagram.com/tretorn/

Fredrik Ekström

Presskontakt Marketing and Communications manager Europe Kommunikationschef Tretorn Europa 0046727294632