Svenska mästaren i kitefoil, Karolina Larsson, satsar på OS i Paris 2024

Trioplast stolt sponsor till Karolina Larsson, svenska mästaren i Kitefoil, som satsar på OS i Paris 2024

– Vi på Trioplast tycker att detta är en unik möjlighet att få hjälpa Karolina att göra en satsning i en sport som är miljövänlig, relativt ny, är fartfylld och krävande, säger Andreas Malmberg, koncernchef Trioplast Group.

– Att vara ute på havet är en viktig plats för mig där jag spenderar mycket av min tid. Det är en plats för både träning men också återhämtning och jag vill kunna bidra till att fler upptäcker sin relation till naturen och kan hämta kraft och energi därifrån precis som jag. Att ha ett slutgiltigt mål är drivkraften för mig, men jag tycker också att det är minst lika viktigt att uppskatta vägen dit. Min resa mot mitt mål vill jag dela med mig av till alla som stöttar mig och på så sätt blir resan inte bara min utan också alla andras som hejar och står bredvid, säger Karolina Larsson.

– Som ansvarig för Åsa Surfklubb så är vi mycket stolta över Karolina, hon är en av Sveriges bästa kitesurfare och snowkitare som nu får stöd av Trioplast att nå sin dröm, OS 2024 i Paris. Vår klubb fick förmånen att arrangera Sveriges första SM i sporten som hon vann och kommer även att vara värd för Kitefoil under SM-veckan i Halmstad. Vi ser framemot att få stödja Karolina med vår spetskompetens inom kiteracing samt vårt internationella nätverk och önskar henne lycka till, säger Peter Ingerstam, ordförande Åsa Surfklubb och Svenska Kiteförbundet.

Om Trioplast
Trioplast grundades 1965 och ägs sedan 2018 av Altor Fund IV. Altor är ett av de ledande nordiska riskkapitalbolagen med fokus på att bygga företag i världsklass. Trioplast utvecklar och erbjuder innovativa och hållbara plastfilmprodukter och är en av de ledande aktörerna inom segmentet. Trioplast har en omsättning på 530 MEUR och cirka 1 200 anställda. Koncernens huvudkontor finns i Smålandsstenar, Sverige med produktion i Sverige, Danmark, Frankrike och Nederländerna. Produkterna säljs på den globala marknaden.

Press contact Group Director Marketing and Communications