Självlysande Tröstisar åker båt med Vikingline!

Rädslan för mörker störst bland barn
Tröstisar har under två år i samband med mässan Underbara Barn frågat barn vad de är mest rädda för. Och resultatet var tydligt, mer än hälften av alla barn är rädda för mörker och det är den största rädslan av alla.

En produkt som tröstar
Vad tröstar då barn när det är mörkt? Den frågan har Tröstisars uppfinnare Shama Schwieler funderat på i flera år. En nattlampa med gosedjurskostym att klappa på, en rullgardin med självlysande detaljer, ett örngott med gosedjursblad att snutta med, idéerna har varit många.
Efter drygt två års fundering, prototyp-tillverkning, fundering på logistik och produktion fick Shama den enkla idén att sätta ett självlysande plåster på den befintliga storsäljare Gosedjursplåster. Varför uppfinna hjulet på nytt när det redan finns en produkt som tröstar?

Underlättar nattning
I den nya blå förpackningen sover alla Tröstisar sött samtidigt som deras lilla hjärta lyser upp mörkret (förutom Monky Ponky som alltid vill vara vaken)!
De självlysande Tröstisarna kan användas som stöd och tröst för barnen i natten, men även som motivation för barnen att sova i sina egna sängar.
- Problemet med att natta barnen är föräldrarnas största problem, så det är ju perfekt att våra nya Tröstisar hjälper både barn och föräldrar säger Shama. - Barnen blir tryggare och föräldrarna har en liten morot de kan använda som faktiskt fungerar!

Vikingline en av de första stora kunderna
Sedan första veckan i oktober går det att köpa de nya Glow-in-the-dark Gosedjursplåstren på alla Vikinglines båtar för 35 kronor. Det innebär att dessa nya Gosedjursplåster är på väg både till Finland, Estland och Ryssland förutom Sverige

Inköpsställen och priser
Förutom på Vikinglines båtar säljs Glow-in-the-dark Gosedjursplåster hos babyland.se, inreda.com, apotea.se samt ett flertal barnbutiker runt om i Sverige. Ca pris är 39 kronor för en förpackning med 6 stycken Gosedjursplåster och 6 stycken vanliga sårplåster.

• Art, Culture, Entertainment

• vikingline
  • glow-in-the-dark
  • glowinthedark
  • gosedjursplåster
  • tröstisar
  • tröst
  • baby
  • barn

Tröstisar AB uppfinner och producerar barnprodukter som tröstar, skyddar, underlättar och/eller lindrar. Den första uppfinningen Gosedjursplåster säljs i mer än 14 länder och är översatt till tio olika språk. Pelucerotti, Cuddly plasters, Pansement Doudou är några av namnen utomlands.
I sortimentet finns ett flertal uppfinningar som Tröstisar är ensamma om i världen att sälja och producera. Bulglass är både ett kyl-pack, ett gosedjur och en isglass som lindrar när barn har slagit sig. Sovklossar höjer sängen när barnen är förkylda eller har öroninflammation och de nya Gosedjursplåstren tröstar mörkrädda barn och underlättar nattningen.

Shama Schwieler

Press contact Creative Director 0708662828